Nové zařízení dokáže aktuálně reagovat na hustotu provozu, zajistí lepší fungování semaforů, umožní sledování stavu světelně řízených křižovatek, automatické přepínání jednotlivých signálních programů podle hustoty dopravy, úpravy těchto programů a vyhodnocování získaných dat.
"Do nového systému řízení dopravy město investovalo 15,5 milionu korun. V současné době je na ústřednu připojeno 71 světelně řízených křižovatek a přechodů pro chodce," říká radní města Plzně Helena Matoušová.
"Díky využití nejnovějších technologií dokážeme lépe reagovat na neustále se zvyšující provoz v Plzni a zajistit bezpečný provoz všech jeho účastníků," dodává.
Nová dopravní ústředna, s jejíž instalací začalo město letos v červnu, umožní programovat tzv. požární trasy určené pro rychlý průjezd hasičských vozů, záchranné služby či speciálních kolon.
Z ukládaných dat bude možné také zpracovat přehledy o intenzitě provozu v různých obdobích, které následně poslouží pro další optimalizaci dopravy. Do budoucna se počítá také s rozšířením o další funkce, například proměnných značek i parkovacích automatů.
Automatizovaný systém řízení dopravy funguje v Plzni od roku 1996. Původní dopravní ústředna už ale nestačila reagovat na narůstající počet světelně řízených křižovatek.