Nejstarší provozuschopná elektrická tramvaj ve střední Evropě z dílny Václava Brožíka a Františka Křižíka pochází z první dvacetivozové série tramvají vyrobených pro město Plzeň v roce 1899. Zahajovala zde pravidelný tramvajový provoz.
Dopravní podnik se zrekonstruovaným muzejním exponátem vyjíždí jen při zcela mimořádných příležitostech. "Letos byla venku jen při jednorázových akcích, když si ji objednali svatebčané, a při květnových oslavách," uvedl Jiří Trnka z dopravních podniků.
Upozornil, že sobotní akci by mohlo zmařit nepříznivé počasí. "Křižík byl prohlášen movitou kulturní památkou a proto nepřipadá v úvahu, aby jezdila v dešti. Kdyby začalo pršet, museli bychom ji předčasně odvézt do vozovny," řekl Trnka.
Od oběda až do večera na třech speciálních linkách
Jízdy všech historických vozů jsou naplánovány od půl dvanácté až do 19 hodin. Křižík má jezdit v půlhodinových intervalech na speciální trase v centru města z Palackého náměstí přes náměstí Republiky ke Zvonu a okruhem zpět.
Jízdní řádyKdy a kam se vydat na jízdy historických vozů najdete na stránkách PMDP. |
Mladší z tramvají T2 bude ve stejné době jezdit na delší trase z konečné na Borech přes centrum města na Mikulášské náměstí a zpět. Nově zrenovovaný trolejbus 9Tr sveze zájemce z Doubravky do Doudlevců a zpět.
Jízdné je stanoveno na 40 Kč za osobu, 20 Kč za dítě do 15 let a 90 Kč za rodinou jízdenku. Děti do 6 let budou mít přepravu zdarma.