Cestující si nově mohou na e-shopu Plzeňské karty koupit časové předplatné nebo dobít elektronickou hotovost na svou kartu domova. Elektronickou hotovost je možné prostřednictvím e-shopu nahrát i na Plzeňskou jízdenku.
Dopravní podnik se chlubí tím, že internetový obchod je velmi intuitivní a pro uživatele jednoduchý. Jenže to má háček. V prvním roce provozu e-shopu stejně bude nutné dobití aktivovat na samoobslužné zóně nebo na předprodejní přepážce. Většině lidí tak e-shop stejně cestu neušetří.
"Spuštění nového systému je součást výměny jádra systému Plzeňské karty, které proběhlo loni v létě. Přijde nám škoda uživatelům e-shop nenabídnout, byť v omezené formě," uvedl projektový mananžer Dopravního podniku Radomír Kozler.
Podle něj bude systém zatím výhodný hlavně pro rodiče, kteří dětem z domova kartu dobijí a nebudou jim muset dávat peníze v hotovosti. Aktivaci dobití pak už školáci zvládnou sami.
Aktivaci dobití zvládne i Cardman, ale až za rok
"Úkon na samoobslužné zóně je velmi jednoduchý a rychlý. Navíc prostřednictvím e-shopu mohou rodinní příslušníci pomoci s nabitím Plzeňské karty i nejstarší generaci. Díky možnosti správy několika Plzeňských karet z jednoho uživatelského účtu nabízí e-shop zákazníkům jednoduchý přehled o platných kuponech i provedených transakcích," podotkl Kozler.
Plný komfort dobíjení přes internet si lidé užijí až za rok. V tu dobu už by měl fungovat systém, kdy aktivaci dobití zvládne takzvaný Cardman, tedy elektronické zařízení, které už nyní prodává jízdenky přímo ve voze MHD.
Kvůli tomu ale bude muset Dopravní podnik nahrát do asi 700 Cardmanů vyspělejší software za zhruba půl milionu.
Měnit se budou i komunikační centrály v asi třech stovkách vozů MHD. "Ty současné jsou už zastaralé a nepobraly by větší množství dat. Centrály jsou v provozu osm let, takže jsou na hraně životnosti. Na dodávku nových vypíšeme výběrové řízení. Odhadem by jedna mohla přijít zhruba na několik tisíc korun," řekl Kozler.