Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Plzeňský dopravce chce na správu dluhů černých pasažérů najmout firmu

  18:06aktualizováno  18:06
Vlnu nevole spustil na jednání plzeňských zastupitelů návrh Dopravních podniků, které chtějí najmout externí firmu na správu pohledávek od černých pasažérů. Na město přitom dlouhodobě tlačí občanská sdružení, aby podnik vymáhání pokut nepřeprodával advokátům a agendu zajišťoval sám.

Plzeň spustila loni v dubnu kampaň, která měla přimět cestující, aby si řádně kupovali jízdenky. Nyní chtějí Dopravní podniky najmout na správu pohledávek od černých pasažérů externí firmu. | foto: ČTK

"Nejschůdnější je ponechat pohledávky ve vlastnictví dopravního podniku," uvedl předseda dozorčí rady plzeňských Dopravních podniků a zastupitel Jiří Šneberger z ODS. Právě on ve čtvrtek navrhl, aby si podnik na jejich správu najal firmu.

Argumentoval hlavně tím, že Dopravní podniky na tuto činnost nemají dostatek vlastních lidí. "Firma by vzešla z výběrového řízení a bylo by to za odměnu maximálně 150 až 200 korun za případ," prohlásil již dříve předseda představenstva Dopravních podniků Václav Šlajs.

Podle šéfa klubu zastupitelů TOP 09 Michala Vozobuleho by na takovou agendu stačila jedna pracovnice s maturitou, která umí na počítači. Ta by podle něj mohla ovládat jednoduchý program, což je v dnešní době zcela obvyklý a navíc levný postup.

Vozobule kritizoval i fakt, že představenstvo Dopravních podniků bude příští týden rozhodovat o změně způsobu zúřadovávání pohledávek a rada města se k tomu nevyjádřila. Přitom je město dlouhodobě kritizované za přeprodávání pohledávek advokátům a odklánění výnosů do daňových rájů, čímž černým pasažérům naskakovaly neúměrně vysoké náklady. Město navíc nezveřejnilo smlouvy o přeprodávání dluhů lidí advokátům.

Zastupitele města v minulosti vyzvala také společnost Člověk v tísni, aby byznys s dluhy nepodporovali. "Proč jste k tak závažnému problému nevyvolali veřejnou debatu?" vyzýval ve čtvrtek Vozobule.

"Rada města nemá v tomto žádnou kompetenci," ohradil se primátor města Martin Baxa z ODS. "Město ale jako jediný akcionář Dopravních podniků může říci svůj názor," oponoval zastupitel Petr Suchý z TOP 09.

Představenstvo bude rozhodovat také o tom, jaké pokuty bude černý pasažér po výzvě k zaplacení hradit. Ve hře je varianta 1000, ale i třeba 1500 korun. "Když člověk ukradne máslo v marketu, tak ho devadesát procent lidí odsoudí, zatímco když ukradne službu dopravního podniku, tak jsou tolerantní. Ale my se musíme chovat s péčí řádného hospodáře," reagoval Václav Šlajs.

Nezapomněl upozornit na statistiku, podle níž Češi ze všech obyvatel 27 zemí Evropské unie kradou v supermarketech nejvíce.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

První den prezidenta Miloše Zemana v západních Čechách. Návštěva plzeňského...
Část zastupitelů kraje Zemana v Plzni nepřivítala. Rada ho kárala za Krym

Někteří zastupitelé Plzeňského kraje se při slavnostním zahájení návštěvy na krajském úřadě odmítli setkat s prezidentem Milošem Zemanem. Podle nich svými...  celý článek

Trestní zákoník (ilustrační foto).
Slovák, který zneužíval děti, bude po šesti letech ve vězení vyhoštěn

Muž ze Slovenska, který je ve vězení za sexuální zločiny na vlastních dětech, bude po odpykání trestu vyhoštěn z České republiky. Rozhodl o tom plzeňský...  celý článek

(ilustrační snímek)
Policie obvinila z usmrcení řidiče, který srazil na přechodu dva chlapce

Policie obvinila z usmrcení z nedbalosti řidiče, který v červnu v Plzni srazil dvě děti. Sourozenci na následky zranění v nemocnici zemřeli. Muži hrozí až šest...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.