Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Plzeňské hlavní nádraží se dočkalo kosmetických změn k lepšímu

  9:02aktualizováno  9:02
Historická budova hlavního nádraží v Plzni prochází postupnou částečnou rekonstrukcí. Hotova má být do konce roku 2012 a České dráhy za ni zaplatí téměř 20 milionů korun. Na kompletní obnovu nádraží, o které se mluví už řadu let, však zatím peníze nejsou.

Plzeňské hlavní nádraží prochází částečnou rekonstrukcí, na kompletní obnovu ale dráhy peníze nemají. | foto: Jiří Bervida, MAFRA

Východní strana plzeňského hlavního nádraží dostala novou žlutou fasádu. Z původně asfaltového prostranství, které nově pokrývá zámková dlažba, zmizely stánky s občerstvením. Jejich pravidelní i náhodní zákazníci ale nemusí truchlit.

Obnovená fasáda plzeňského hlavního nádraží.

"Na konci listopadu, až přijde na řadu výměna oken a dveří, vznikne i prodejní okénko ze stávající restaurace," ujišťuje regionální mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.

Dílčí opravy za desítky milionů korun zahájily České dráhy v květnu. Teď se řemeslníci činí na jižní fasádě - směrem k nástupištím 3 a 4. Většinu stěny už mají hotovou a pokračují s opravami štukatérských prvků.

"Práce na jižní části budou hotové do konce tohoto měsíce," informuje Pistoriusová. Pak zakryje lešení západní stěnu - tedy tu nad hlavním vchodem. Pro cestující to žádné zásadní omezení znamenat nebude. Fasády se totiž opravují jen v úrovni prvního nadzemního podlaží - tedy na úrovni nástupišť. A kolem čelní strany prochází nejméně lidí.

Dlažba v hale plzeňského vlakového nádraží dosloužila.

V listopadu začnou práce také uvnitř spodního vestibulu - oprava omítek i štukatérských prvků a následné vymalování. Po malířích se do spodního vestibulu nastěhují pokladači a vymění dlažbu. Její původně protiskluzový vzorek totiž pasažéři "ochodili" během desítek let dohladka.

Veškeré plánované opravy na nádraží mají skončit do konce příštího roku. České dráhy za ně zaplatí více než dvacet milionů korun. Na úplnou rekonstrukci jim chybí peníze. Zhruba tři roky starý rozpočet na kompletní opravu nádraží hovořil o částce 680 milionů korun. Nyní se již blíží miliardě.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vítězný návrh siluety světce od Adama Kovalčíka se nelíbil některým...
Referendum o světci a palmě v Nepomuku nebude, projekt se odkládá

Referendum o vybudování siluety svatého Jana Nepomuckého na kruhovém objezdu v Nepomuku na Plzeňsku se neuskuteční. Rozhodli o tom zastupitelé města. Projekt...  celý článek

Auto Link & go jezdí bez řidiče. (17. 10. 2017)
Technici z Plzně pomohli postavit auto, které řídí jen superpočítač

Během čtrnácti měsíců postavili odborníci prototyp auta Link & go s autonomním řízením. Na jeho vývoji se podíleli i lidé z plzeňské firmy MBtech. Na silnice...  celý článek

(ilustrační snímek)
Policie obvinila z usmrcení řidiče, který srazil na přechodu dva chlapce

Policie obvinila z usmrcení z nedbalosti řidiče, který v červnu v Plzni srazil dvě děti. Sourozenci na následky zranění v nemocnici zemřeli. Muži hrozí až šest...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.