Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Díly z Dukovan dorazily do Plzně. Aby náklad projel, musely pryč značky

  12:01aktualizováno  12:01
V noci na pátek dorazil do Plzně na speciálním podvalníku stator generátoru z jaderné elektrárny Dukovany. Náklad vážící 174 tun ujel od úterního večera více než čtyři sta kilometrů napříč republikou. Ve firmě Brush projde servisní kontrolou.

Poslední etapu přepravy z Bochova na Karlovarsku do Plzně zvládly osádky tahačů s těžkým nákladem přesně podle časového plánu. V půl třetí ráno zmizel náklad v bráně společnosti Brush.

Velký stator přijel do Plzně

Tým řidičů a techniků si bravurně poradil i se zdoláním kopce, ve kterém je vjezd do strojírenské firmy. Ze silnice, která vede kolem továrny, zatáhly generátor dovnitř dva spřažené tahače. A zezadu náklad tlačil ještě tahač, který ho přivezl do Plzně.

Cestu zařízení z Dukovan provázelo množství opatření - statici měřili průhyb přejížděných mostů, dočasně upravovali ostrůvky v silnicích, odkláněli a pak zase vraceli vadící semafory, nadzvedávali troleje pro tramvaje a trolejbusy.

Konvoj se pohyboval výhradně v noci a mimo hlavní tahy, jel po trase Dukovany – Třebíč – Havlíčkův brod – Kolín - Mělník – Slaný – Lubenec – Bochov – Toužim - Kozolupy – Plzeň.

Doprovodný tým odstraňuje značky i otáčí semafory

V Plzni přijel od Skvrňan ke křižovatce u Škodovky a pokračoval po Domažlické na kruhový objezd na Borských polích, dále po Folmavské přes Klatovskou třídu až do ulice Edvarda Beneše, kde Brush sídlí.

Průjezd městem mají lidé z konvoje vyzkoušený. „Nejedeme to poprvé, pokud je cesta dobře připravená, tak to klapne. Složitější místa jsou pro nás třeba křižovatky, ostrůvky, nebo značky, které je třeba vyndat. U ostrůvků jsou bohužel vysoké a ostré obrubníky, takže si ta místa musíme vykládat dřevem, abychom projeli,“ popsal Jiří Pechman, šéf doprovodu od firmy Rádl specializované na přepravu nadrozměrných nákladů.

Zařízení projde v Plzni, kde bylo vyrobeno, detailní servisní kontrolou po šesti letech provozu. Jedná se o první z osmi generátorů, u nichž Brush na žádost elektrárny zvyšoval výkon z 220 na 255 MW. Už v pátek ráno umístily jeřáby stator generátoru do tovární haly a dělníci z něj sejmuli ochrannou hliníkovou fólii, která na cestě brání především pronikání vlhkosti.

Odzkoušený stator se na cestu do Dukovan vydá z Plzně 23. března. Za dopravu a servis zaplatí ČEZ devět milionů korun.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Veronika Hindle vytváří kostýmy pro muzikálové inscenace Divadla J. K. Tyla v...
Kouzelné věci mohou děti ovlivnit na celý život, říká návrhářka kostýmů

Výtvarnice Veronika Hindle navrhuje kostýmy pro divadelní představení už deset let. Ostravská rodačka, která žije v Americe, poprvé pracovala na dvou...  celý článek

Třiadvacetiletá velbloudice Goldie měla na krku několik nádorů.
Plzeňská zoo utratila velbloudici Goldie, měla několik nádorů na krku

Zoologická a botanická zahrada města Plzně přišla o samici velblouda dvouhrbého Goldie. Kvůli nevyléčitelné nemoci musela zoo třiadvacetiletou velbloudici...  celý článek

Divoké prase - ilustrační foto.
Muže na Plzeňsku napadlo divoké prase, s krvácením skončil v nemocnici

Divoké prase zaútočilo v neděli odpoledne na muže v lese na Plzeňsku. Zvíře muži poranilo nohy, s masivním krvácením byl převezen na ošetření do nemocnice.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.