Podle statistik městské společnosti Parking Plzeň, která má organizaci parkování v Plzni od loňska na starosti, platí za stání v centru města 55 procent řidičů. Přitom ještě na počátku roku platilo parkovné jen něco málo přes 20 % motoristů.
Řidičům zvedlo morálku častější nasazování botiček autům bez parkovacích lístků. Díky tomu město za první pololetí letošního roku vybralo z automatů o 13 % více peněz než loni.
BOTIČKY V PLZNIMísta splaceným stáním v Plzni projíždějí tři vozy s botičkami. Nasadí jich kolem 70 denně. |
"Parkovné motivuje řidiče k hospodárnému využívání parkovacích míst tak, že každý je ochoten prostát pouze tolik času, kolik potřebuje, a zaplatí za to odpovídající částku," uvedl Rund.
Stání zdarma před ČEZ Arénou a autobusovým nádražím skončí
Na příští rok se chystají v pravidlech parkování v Plzni další změny. V návaznosti na chystané zprovoznění parkovacího domu na Rychtářce by se měla rozšířit nejdražší parkovací zóna "A" z historického centra i do okolních ulic.
Zruší se některá parkovací místa v západní části náměstí Republiky a v Sedláčkově ulici. Město má v plánu i zavedení progresivní sazby parkovného.
"V zóně A by se platilo za první hodinu 30, za druhou 40 a za třetí 50 korun. Měl by to být další nástroj, jak motivovat řidiče, aby na těchto místech nechávali auta jen po skutečně nezbytnou dobu," řekl Martin Pytlík ze společnosti Parking Plzeň.
O změně "parkovacích podmínek" bude podle Pytlíka rozhodovat městská rada. Ta má pro příští rok v plánu zavést poplatky za parkování i před zimním stadionem a na velkém parkovišti pro 150 aut mezi budovou Škodovky a Centrálním autobusovým nádražím.
To by mělo být prvním plzeňským parkovištěm s režimem P+R (zaparkuj a jeď). Řidiči, který zde auto nechá a dál bude pokračovat MHD, se to vyplatí. Parkovné bude mít gratis.