Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pacienti si plzeňskou nemocnici chválí, vadí jim jídlo a budíček

  11:16aktualizováno  11:16
Známku A+, což značí významně nadstandardní péči, obhájila při nedávném měření spokojenosti pacientů Fakultní nemocnice v Plzni. Oproti průzkumu z loňského roku se celková spokojenost pacientů mírně zvýšila z 82 na 83,1 procenta. Naopak kritické hlasy dál zní na adresu nemocniční stravy a ranního buzení.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Michal Klíma, MAFRA

"Pokud nemocnice dosáhne výsledku 80 procent a víc, jde o zařízení poskytující opravdu kvalitní péči," pochválil plzeňskou nemocnici Tomáš Raiter z firmy STEM/MARK, která měření zajistila.

Během čtyř týdnů na dotazníky odpovědělo 2 908 pacientů, což bylo téměř 80 procent v té době hospitalizovaných lidí.

Nemocnice tak získala certifikát Spokojený pacient. O kvalitě FN podle Raitera vypovídá i to, že se za šest let trvání měření zlepšila z 81,4 na 83,1 procenta spokojených.

Nejvíce pacientů, 21,8 procenta, bylo nespokojeno s citovou oporou ze strany nemocničního personálu. Vadilo jim malé zajištění jejich citových a duchovních potřeb a důvěra k ošetřujícímu lékaři. V oblasti tělesného pohodlí nebylo spokojeno 21 procent pacientů. Lidé si nejvíc stěžovali na kvalitu jídla, s nímž nebylo zcela spokojeno téměř 60 procent pacientů, třetina nebyla zcela spokojena s dobou ranního buzení.

Tradičně málo spokojení byli pacienti také se službami jako je televize, telefon nebo přístup k novinám. Spokojenost vyjádřilo jen 60,6 procent pacientů. Pozitivní v této kategorii je jen to, že došlo k mírnému zlepšení z loňských 59,1 procenta.

Pochvala lékařům za komunikaci a vysvětlení diagnózy

Naopak nejvíce spokojení byli lidé se zapojením rodiny, s propuštěním a pokračováním péče.

Spokojeno s tím, jak diagnózu i způsob léčení doktoři vysvětlili, bylo 71,3 procent oproti loňským 68,4. Pacienti kvitují častou komunikaci s lékaři. S tou je spokojených 93,1 procenta lidí. Loni to bylo 92,7 procent.

Sestry byly podle mínění pacientů srozumitelnější. Tam už se nemocnice přehoupla o 2,4 procenta nad magickou osmdesátiprocentní hranici. I tady nastalo zlepšení oproti loňským 80,5 procentům.

Pacienti ocenili i organizaci a frekvenci návštěv. Spokojených bylo 95,8 procent pacientů.

A jak nemocnice s hodnocením naloží? "Hodnocení pacientů, kde si stěžují třeba na konkrétní zaměstnance, použijeme při interních školeních lékařů, sester a dalších zaměstnanců," vysvětlila mluvčí nemocnice Renata Jenšíková s tím, že měření spokojenosti bude podkladem i pro hodnocení klinik.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vchody do obchodního centra střeží betonové zátarasy. (23. 10. 2017)
Obchodní centrum začaly chránit před útokem teroristů betonové zátarasy

Před obchodním a zábavním centrem Plaza v Plzni jsou nově umístěny betonové zátarasy. Podle vedení společnosti je to preventivní opatření kvůli bezpečnosti.  celý článek

(ilustrační snímek)
Muž nahlásil bombu na plzeňském soudu, dostal čtyři roky a musí platit

Čtyři roky ve vězení stráví Štěpán Paleček za šíření poplašné zprávy. Před dvěma roky oznámil, že je na plzeňském krajském soudu bomba. Kromě toho musí...  celý článek

Hrad Radyně se bortí. Kameny vypadly z části věže.
Z věže hradu Radyně se utrhlo zdivo a kameny, zůstala třímetrová díra

Na východní věži hradu Radyně u Starého Plzence se zbortila část zdiva. Díru o průměru tři metry restaurátoři provizorně zabezpečili speciální maltou, úplně ji...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.