Kvůli opravám dilatačních spár na mostě generála Pattona nabírají tramvajové

Kvůli opravám dilatačních spár na mostě generála Pattona nabírají tramvajové spoje asi desetiminutové zpoždění. | foto: Jiří Bervida, MAFRA

Opravy na Pattonově mostě zpožďují tramvaje asi o deset minut

  • 2
Až desetiminutové zpoždění nabírají tramvaje mezi středem Plzně a nejlidnatějším Severním předměstím. Opravuje se totiž most generála Pattona a tramvaje na něm jezdí jen po jedné koleji. Kdo chce být v práci a ve škole včas, musí si přivstat.

Jen po jedné koleji jezdí tramvaje už od neděle. Hned v pondělí se ukázalo, že kvůli opravě dilatačních spár na mostě, nabírají tramvaje v ranní i odpolední špičce až desetiminutové zpoždění.

Plzeňan Pavel Horník se v pondělí ráno rozhodoval, jestli raději nepojede do práce autem. "Nakonec jsem šel z domova o chvíli dřív a jel normálně tramvají. Odhaduji, že jsme před opravovaným mostem stáli něco přes pět minut, šlo to docela rychle," popsal svoji zkušenost Horník.

Vedoucí řízení provozu dopravních podniků Jiří Ptáček uvedl, že ve špičkách zpoždění na opravou dotčených linkách 1 a 4 nepřesahují 10 minut. A to i přesto, že na linky přidali tramvaje, aby pobraly stejné množství cestujících.

"Interval průjezdu přes most je počítaný tak, aby v intervalu 5,5 minuty projely v každém směru tři soupravy. Ale stačí jedno zdržení, nějaká mimořádnost, nebo najíždění posilových vozů pro zvládnutí dopravní špičky, a dopravu na jednokolejné trati musí řídit dispečeři ručně," vysvětlil Ptáček.

Ručně řídili provoz přes most dispečeři i v pondělí kolem 15. hodiny odpoledne. Většinou se po dobu, co přejížděly tramvaje přes most jedním směrem, na druhé straně mostu sjely jen dvě soupravy.

Tramvaj číslo 2 staví v Palackého ulici, jako kdysi

Kromě tramvajového provozu se na mostě odpoledne tvořily kolony aut ve směru do centra Plzně. Kvůli opravě mostní dilatace stavaři zabrali jeden z jízdních pruhů nakladačem, který vyzvedával z kolejiště jeden z betonových panelů, v nichž jsou koleje uložené. Auta kvůli tomu stála přes celý most. V místě zúžení většina šoférů respektovala pravidlo zipu, aby místem projížděli bez větších průtahů.

Cestující si po ranním váhání rychle zvykli, že tramvaje linky č. 2 cestou ze Skvrňan na Světovar výjimečně nejezdí do sadů Pětatřicátníků, ale odbočují do Palackého ulice a stejně jako v minulosti opět zastavují za Velkou synagogou.

Tahle změna se v pondělí pořádně prodražila šoférovi, který v Palackého ulici odstavil své auto tak nešikovně, že úplně zablokoval průjezd tramvajím. Než auto odvezla odtahovka, mezi čtvrt a půl druhou odpoledne musely dvojky jezdit přes sady Pětatřicátníků. "Opět nám to narušilo tah od Mostu generála Pattona," povzdechl si šéf dispečerů Ptáček.

Opravy dilatací mostu budou pokračovat do 10. května. Od druhého května budou tramvaje jezdit po koleji, pod kterou nyní stavaři pracují.