Práce začnou kolem 18. hodiny, kdy mezi centrem Plzně a sídlišti Košutka a Bolevec přestanou na několik hodin jezdit tramvaje. Technici budou na obou stranách mostu montovat přejezdové výhybky.
„Od rána 7. března bude na mostě opět jednokolejka, tramvaje po ní budou jezdit střídavě oběma směry,“ uvedl René Vávro z Plzeňských městských dopravních podniků.
Oprava mostu G. Pattona |
Bude to stejná situace jako při rekonstrukci mostu v loňském roce. Oprava se dotkne i linky číslo 2 ve směru ze Skvrňan na Světovar, přestože most vůbec nepoužívá. Aby se ve stanici v sadech Pětatřicátníků nehromadily tramvaje, bude ji linka 2 míjet.
Při cestě na Světovar bude jezdit Palackého ulicí, kde bude zprovozněná zastávka U Synagogy. Dál pak bude pokračovat normálně do Prešovské ulice a na náměstí Republiky.
Miroslav Blabol z Ředitelství silnic a dálnic v Plzni uvedl, že pro auta bude po celou dobu stavby zajištěný provoz na opravované části mostu ve dvou zúžených jízdních pruzích.
„Případná větší omezení dopravy budou krátkodobá a naplánovaná mimo časy dopravní špičky,“ upozornil Blabol.
V první fázi stavby po převedení tramvajové trati na jednokolejku bude stávající trať na mostě ve směru do centra Plzně vytrhaná. Místo ní vznikne provizorní vozovka.
„Ve druhé fázi stavby na ni bude převedena doprava, aby stavbaři mohli pracovat na vnější polovině mostu. V červenci započne třetí fáze stavby, kdy doprava bude převedena na vnější polovinu opravovaného mostu, na vnitřní se bude pracovat. V tomto období bude vybudovaná i nová tramvajová trať,“ dodal hlavní stavbyvedoucí Tomáš Vodička ze společnosti Colas.
Po dobu rekonstrukce bude na mostě do centra uzavřený chodník pro chodce.
Koncem letošního roku, kdy harmonogram počítá s ukončením prací, bude mít silnice do centra tři jízdní pruhy. Aby se tam vešly, stavbaři zúží chodník.
„Třetí jízdní pruh na mostě nebude vyhrazený pro hromadnou dopravu a vozidla integrovaného záchranného systému, bude společný pro všechny. Hlavní výhoda bude v tom, že autobusy, které odbočují na Centrální autobusové nádraží, pojedou už po mostě v pravém pruhu a nebudou se proplétat mezi auty, která většinou pokračují přímo,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Petr Náhlík.