Rekordní množství zeminy - 800 tisíc tun, museli stavaři vybagrovat a odvézt při budování první části západního okruhu. Nejnáročnější ale bylo podle stavbyvedoucího Matěje Brože z firmy Berger Bohemia vybudování mostu vedoucího přes Vejprnické údolí za plzeňským sídlištěm Zadní Skvrňany.
„Přestože tu byla použita stejná technologie jako ve Studénce, tak garantuji, že se tu nic podobného jako tam nestane,“ uklidňoval Brož a narážel na železniční neštěstí z roku 2008, kdy při stavbě spadl most na projíždějící vlak. Brož to musel vysvětlovat jednomu z účastníků pondělní exkurze pořádané pro veřejnost.
Každý mostní pilíř přitom drží čtyři piloty zavrtané do hloubky 12 až 25 metrů.
Druhá část okruhu povede z Křimic až k hypermarketu Globus
První část západního okruhu budou hojně využívat například poštovní vozy. Česká pošta totiž má okraji Křimic jednu z největších třídíren zásilek v Česku.
„Je to pro nás hodně významná změna, z třídírny totiž míří zásilky hlavně do západních a jižních Čech. Nově už tak nebudou muset jezdit přes město,“ uvedl mluvčí České pošty Ivo Mravinac s tím, že dostat zásilky k adresátům bude levnější a rychlejší.
Okruh usnadní dopravu i firmám z průmyslové zóny mezi Křimicemi a Plzní a podnikům v dalších obcích směrem na Stříbro.
Druhá etapa západního okruhu povede z Křimic až k hypermarketu Globus na okraji Plzně.
Celý okruh by mohl začít fungovat v roce 2017. Řidičům z jihu a západu urychlí cestu na Karlovarsko, Mostecko a na sever Plzeňska a obslouží průmyslovou, obchodní a univerzitní zónu Borská pole.