Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Odboráři z plzeňské MHD zrušili stávkovou pohotovost

  15:14aktualizováno  15:14
Odboráři plzeňského Dopravního podniku po měsíci zrušili stávkovou pohotovost. Vadilo jim, že se o zakázku za 12 miliard na stavbu depa uchází jen jediný zájemce, tedy uskupení firem z plzeňské Škodovky. Rozohněné odboráře uklidnilo až jednání s primátorem města Martinem Baxou.
Zaměstnanci Dopravního podniku hrozili kvůli stavbě nového depa za miliardy stávkou. (Ilustrační snímek)

Zaměstnanci Dopravního podniku hrozili kvůli stavbě nového depa za miliardy stávkou. (Ilustrační snímek) | foto: Daniel Beran, MAFRA

"Pan primátor nám řekl, že město zatím nemá jinou alternativu, jak stavbu depa řešit. Vysvětloval nám, že depo chtělo stavět i město, ale nemá dostatek finančních prostředků. Proto je varianta, že depo postaví Škodovka, nejschůdnější," konstatoval předseda odborů Jaroslav Forejt.

Odboráři jednali i s generálním ředitelem Škody Transportation Josefem Bernardem. Ten je také šéfem týmu, který projekt na nové depo připravoval.

O zakázce na depo má ve čtvrtek hlasovat zastupitelstvo. Pokud ji schválí, mělo by podle Forejta do šesti měsíců přejít asi 240 zaměstnanců Dopravního podniku pod Škodovku. Pracovat ale budou i nadále v současném areálu depa. Stěhování do nových prostor se uskuteční až po dokončení nových objektů pravděpodobně v roce 2014 .

Škodovka slíbila, že nesníží platy a nebude propouštět

"Ředitel Bernard deklaroval, že dodrží naši kolektivní smlouvu a že po dobu dvou let nenastane žádné masivní propouštění těchto přesunutých zaměstnanců. Ujistil nás, že si nikdo z nich platově nepohorší. Lidem také zůstanou sociální výhody, jaké mají nyní," uvedl Forejt.

Současné depo pro trolejbusy a autobusy v Cukrovarské ulici nevyhovuje už několik let a jeho kapacita je nedostačující. Podle Forejta se tam už vozy nemohou vejít, zvlášť poté, co do vozového parku přibyly i obří osmnáctimetrové kloubové soupravy.

"Škodovka také slibuje, že zlevní opravy vozů MHD asi o deset procent. A to i díky tomu, že tyto vozy montuje a tudíž má zajištěné levnější náhradní díly," doplnil Forejt. 

Projekt na stavbu depa a opravny vzbudil bouřlivé diskuse. Ministr financí Miroslav Kalousek jej nedávno označil za zlodějinu (více o názoru Kalouska čtěte zde.)

Pokud zastupitelé projekt schválí, uzavřou firmy z plzeňské Škodovky s městem smlouvu na 29 let. Za tu dobu vyplatí radnice Škodovce 12 miliard korun a až pak přejde depo pod město. Kvůli tomu je projekt podle expertů ministerstva financí majetkově nevyvážený. Podle nich podobný projekt na tři desetiletí v České republice neexistuje (více o názoru ministerských odborníků se dočtete zde).





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Muž nahlásil bombu na plzeňském soudu, dostal čtyři roky a musí platit

Čtyři roky ve vězení stráví Štěpán Paleček za šíření poplašné zprávy. Před dvěma roky oznámil, že je na plzeňském krajském soudu bomba. Kromě toho musí...  celý článek

Prezident Miloš Zeman se starostou Horšovského Týna Václavem Mothejzíkem. (19....
Těžba lithia se možná nevyplatí. Je třeba vyčkat na průzkum, řekl Zeman

Prezident Miloš Zeman se během druhého dne svojí návštěvy Plzeňského kraje vyjádřil k plánované těžbě lithia v Česku. Při setkání s občany v Horšovském Týně...  celý článek

První den prezidenta Miloše Zemana v západních Čechách. Návštěva plzeňského...
Část zastupitelů kraje Zemana v Plzni nepřivítala. Rada ho kárala za Krym

Někteří zastupitelé Plzeňského kraje se při slavnostním zahájení návštěvy na krajském úřadě odmítli setkat s prezidentem Milošem Zemanem. Podle nich svými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.