Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na pětikilometrovém obchvatu Přeštic na Plzeňsku bude osm mostů

  9:07aktualizováno  9:07
Ještě letos by měla být dokončena projektová dokumentace pro územní rozhodnutí, které je třeba ke stavbě obchvatu Přeštic na Plzeňsku. Silnici za 1,1 miliardy korun městečko nutně potřebuje, denně tudy projede bezmála 20 tisíc automobilů. Zajímavostí je, že součástí komunikace bude osm mostů.
Přešticemi projíždějí prakticky všechna auta směřující z Plzně na Klatovy a dále na Šumavu. Ilustrační snímek

Přešticemi projíždějí prakticky všechna auta směřující z Plzně na Klatovy a dále na Šumavu. Ilustrační snímek | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Obyvatelé Přeštic volají po obchvatu už déle než dvacet let. Až letos ale státní úředníci učinili první zásadní krok. „Ministerstvo dopravy schválilo na konci února záměr projektu,“ potvrdil Miroslav Blabol z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ČR.

„V současné době zpracovává firma Pragoprojekt Praha projektovou dokumentaci pro územní rozhodnutí. Ta by měla být dokončena ještě letos,“ doplnil.

Mapa obchvatu

Stavba obchvatu by měla podle odhadů stát zhruba 1,1 miliardy korun. Hradit ji bude ze státních peněz ŘSD a auta by po obchvatu měla začít jezdit do pěti let. Vše teď bude záviset hlavně na tom, jak rychle se podaří vykoupit pozemky, po nichž trasa povede.

„Jednání s majiteli parcel povede Ředitelství silnic a dálnic. Pokud nás požádá o spolupráci, budeme se samozřejmě snažit pomoci,“ ujišťuje starosta Přeštic Antonín Kmoch.

Na pěti kilometrech silnice bude osm mostů

Nová silnice včetně osmi mostních objektů bude dlouhá zhruba 5,2 kilometru. Za Horní Lukavicí se ze stávající komunikace I/27 odkloní vpravo a opět se na ni napojí před obcí Lužany.

Nad projektem se již dvakrát sešli úředníci z ŘSD se zástupci Přeštic. „Upřesňovali jsme například křížení s polními cestami nebo výhledové vedení cyklostezek. Křížení se silnicí II/230 (směr Žerovice) je řešeno mimoúrovňovou křižovatkou. V případě komunikace II/183 (směr Skočice) půjde o mimoúrovňové křížení bez připojení. Železniční trať je křížena dvakrát. V jednom případě se bude jednat o nadjezd a v druhém o podjezd, což si vyžádá vybudování nového železničního mostu,“ informuje Miroslav Blabol.

Přestože většina obyvatel Přeštic se na zklidnění města díky obchvatu těší, ozývají se i obavy, že některým místním podnikatelům by se mohly výrazně snížit tržby. To ale vyvrací radní Václav Blažek.

„Že by se někdo z projíždějících zastavil v Přešticích na nákup, to jsou spíš výjimky. Výrazný vliv na tržby zdejších obchodníků tedy obchvat podle mě mít nebude. Cíleně nakupovat sem jezdí hlavně lidé z okolních vesnic, a ti sem budou zajíždět stejně,“ je přesvědčen.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pražské Jižní město. Ilustrační foto
Opilý muž vylil na souseda lógr a zvratky, pak ho ještě bodl do zad

Z pokusu o těžké ublížení na zdraví a porušování domovní svobody obvinili policisté muže z Klatov, který se v pátek v noci pohádal se svým sousedem, na balkon...  celý článek

Člen plzeňského Veteran Car Clubu Jan Treml.
Cennou pragovku nechtěli ani v kovošrotu, měla totiž dřevěnou karoserii

Před 110 lety vznikl v Plzni autoklub. Založili ho nadšenci, kteří si mezi prvními koupili auta. „Dříve se pragovky a škodovky prodávaly za pár korun do...  celý článek

Západočeši mohou ovlivnit design nových vlakových souprav.
Všechny vlaky mezi Plzní a Horažďovicemi budou za rok bezbariérové

Na trati Plzeň-Horažďovice přibude devět nových vlakových souprav RegioPanter. Kromě klimatizace a připojení k internetu nabídnou cestujícím bezbariérový...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.