Proč stavba začne až na jaře, když dřevorubci stromy v trase nové silnice vykáceli už v první polovině letošního roku a archeologové dokončili práci na podzim?
„Vše se snažíme přizpůsobit tomu, aby se finální povrch nepokládal v zimě. U takovýchto staveb se snažíme, aby tyto práce vycházely nejpozději na září nebo říjen,“ vysvětlil pověřený šéf plzeňské pobočky Ředitelství silnic a dálnic v Plzni Zdeněk Kuťák.
Nová silnice se napojí na obchvat Třemošné, po kterém auta jezdí od roku 2011.
Dál bude navazovat úsek Třemošná – Kaznějov, tady je zatím hotová studie, zpracovávat se bude ekonomické hodnocení projektu. Samotná výstavba by pak měla být rychlá, protože nová silnice povede vesměs lesem.
Provozní náměstek plzeňské ŘSD Michal Syřínek doplnil, že do zprovoznění nové silnice budou samozřejmě udržovat současnou komunikaci.
„Dosypávali jsme krajnice, do některých rizikových míst jsme přidávali svodidla. V mnoha případech narážíme na to, že současné silnice mají mnohdy původ v dobách Marie Terezie, a tomu odpovídá jejich šířka. V mnoha případech je u rizikových míst problém, kam svodidla umístit,“ vysvětlil Syřínek.
Směrem k Mostu pak bude navazovat na obchvat Třemošné. V příštím roce by pro něj získali územní rozhodnutí, ve druhé polovině roku 2021 stavební povolení a samotná výstavba by trvala mezi roky 2022 až 2024.
Mezi lety 2022 až 2024 by stavební firmy mohly budovat i obchvat Plas s dominantním mostem nad údolím asi kilometr od kláštera v Plasích.
„Most bude nejkrásnějším stavebním objektem na trase nové silnice první třídy od Plzně kolem Plas až na hranici Plzeňského kraje. Dlouhý bude přes 400 metrů, obloukový, s horní mostovkou, nad hladinou řeky Střely bude asi 85 metrů. Podobný objekt se tady už dlouho nepostavil,“ popsal před časem Kuťák.
Další plánované stavby ulehčí život řidičům i na pokračování silnice I/27 od Plzně do šumavské Železné Rudy. Pokud při získávání nezbytných povolení nenastanou problémy a nezkomplikuje se výběrové řízení na zhotovitele, na jaře 2020 by mohla začíst stavba prodloužení dálničního přivaděče od Vysoké k Přešticím.
V současné době finišují práce na dokumentaci pro změnu územního rozhodnutí pro obchvat Přeštic. Pokud bude v polovině roku 2021 vydané stavební povolení, 5,7 kilometru dlouhou silnici by stavební firmy budovaly v letech 2022 až 2024.
Pokud za dva roky začne výstavba východního obchvatu Klatov, koncem roku 2023 by po ní měla jezdit auta. „Pro Klatovy to bude významná změna, protože současná čtyřproudá Plzeňská ulice roztíná město. Přesměruje dopravu jezdící od Plzně na Šumavu i hodně kamionů jedoucích na jižní Čechy mimo centrum. Pak bude možné přestavět Plzeňskou ulici na klasickou městskou komunikaci i s parkovacími místy a zelení,“ uvedl klatovský místostarosta Václav Chroust.
Silnice z Plzně do Třemošné se rozšíří na čtyři jízdní pruhy (5. března 2018)
7. března 2018 |