Z Mladotic jel vlak do Kralovic naposledy v roce 1996. Na opravu dvanáctikilometrového úseku ale nebyly peníze a 1. ledna 1997 začala trvalá výluka. Trvá dodnes.
Samotná trať je zarostlá náletovými dřevinami nebo rozkradená zloději. "Řešili jsme tam už několik případů krádeží šroubů nebo kolejnic. Poslední dva pachatele jsme zadrželi letos na jaře," uvedl policejní mluvčí Libor Pilař.
Mladotice jsou proti tomu, aby ministerstvo trať zrušilo. Loni v prosinci se vložili do jednání a dosáhli toho, že SŽDC zpracovává podklady pro možný prodej regionální dráhy.
Starosta Mladotic Zdeněk Slach je přesvědčený, že zrušit trať na trase mezi Rakovníkem a Mladoticemi je nesmysl. "Pokud by se zrušila, přestaly by jezdit přes obce autobusy náhradní dopravy. Navíc tahle trať bývala důležitou propojkou mezi hlavními tratěmi. Navíc všude se mluví o důležitosti ekologické dopravy," argumentuje starosta Slach.
Jeho kralovický kolega Rudolf Salfický také nechce o jejím rušení ani slyšet. "My si nedokážeme představit nic jiného, než že tam bude trať," říká.
Podle propočtů SŽDC z roku 2004 by oprava trati z Mladotic spolkla 80 milionů korun, pokud by po ní jezdily jen lehké vlaky omezenou rychlostí. Pokud by po trati měly jezdit namísto lokálky klasické osobní a nákladní vlaky, pak by v cenách roku 2004 stála oprava 140 milionů. Jen obnova mostu přes Mladotický potok by spotřebovala nejméně 20 milionů.