Na snímku vlevo nový most a vpravo historický Masarykův most.

Na snímku vlevo nový most a vpravo historický Masarykův most. | foto: Martin Polívka, MAFRA

Masarykův most v Plzni opět slouží pěším a kolům, auta na něj nesmějí

  • 5
Historický Masarykův most na Jateční třídě v Plzni, který byl v roce 2008 uzavřen kvůli havarijnímu stavu, od úterý opět slouží cyklistům a chodcům. Prošel omlazovací kúrou, ale motoristé už na něj nesmějí. Ti už od června jezdí po novém mostě, který je hned vedle.

Kilometr rekonstruované silnice, výstavba nového mostu, oprava Masarykova mostu a navazujících cyklostezek dohromady spolkly 315 milionů korun. 

 „Rozpočet jsme nepřekročili, stavební práce skončily. Teď odvezeme zbylé zařízení ze staveniště a v době vegetačního klidu dojde na poslední věc, kterou je vysazení stromů,“ řekl Jan Muzika ze stavební společnosti Eurovia.

Propagátorka cyklistiky v Plzni Radka Žáková oceňuje, že podél nově vybudované Jateční třídy jsou bezpečné a v noci osvětlené cyklostezky.

„Most a cyklostezky využijí hlavně cyklisté, kteří tudy jezdí do práce, je to významná spojnice Doubravky s rekreační oblastí Boleveckých rybníků. Teď to s kolegyní projíždíme, a do budoucna by se něco mělo pro cyklisty udělat mezi sjezdem u mostu a oblastí U Soušků. Tady cyklista buď musí na silnici mezi auta, nebo přejet Jateční a asi o 200 metrů dál je průchod pod železničním náspem ke kruhovému objezdu. Od Doubravky jsou k průchodu dva schody, od Bílé Hory devět,“ vypočítala Žáková.

Masarykův most je téměř 100 let starý a motoristé jej využívali léta až do října 2008. Pak bylo nutné jej uzavřít, protože byl v havarijním stavu, a auta začala jezdit přes Berounku po provizorním vojenském mostě položeném hned vedle. Ten na místě sloužil skoro šest let.

V listopadu 2012 začala stavba nového mostu a až když jej letos v červnu stavbaři dokončili a otevřeli, bylo možné montovaný vojenský most rozebrat a odstranit. Památkově chráněný Masarykův most už bude sloužit jen cyklistům a pěším.