Při betonování nového mostu v Plzni použili dělníci tři speciální pumpy

  20:30aktualizováno  20:30
Více než dvanáct hodin trvalo dělníkům, než vybetonovali polovinu nového železničního mostu u hlavního nádraží v Plzni. Auta během soboty navozila 350 metrů krychlových betonové směsi. Podobný objem bude zapotřebí i na druhou část mostu.

Most je po své délce rozdělený na dvě části. Vybetonovaná je ta na straně ke Slovanům, část do centra města přijde na řadu do dvou týdnů.

„V sobotu v půl sedmé začala samotná betonáž. Kolem osmé hodiny večer pumpy vytlačily poslední beton na místo,“ uvedl ředitel 2. stavby plzeňského železničního koridoru Jan Zemánek z firmy Metrostav.

Betonování mostu

Pod bedněním mostu stály tři speciální pumpy na přepravu betonu do výšek. K nim po celý den najížděly domíchávače a zásobovaly je téměř tekutou betonovou směsí.

„Takové práce se musejí dělat bez přestávek. Původně jsme plánovali dvě pumpy na dopravu betonu, nakonec jsme raději použili tři. Navíc se do betonu přidával ještě zpomalovač tuhnutí, aby hmota na sebe skutečně dokonale vázala,“ vysvětlil Zemánek.

Domíchávače dovezly přibližně 350 krychlových metrů betonové směsi. Ředitel výstavby naznačil, že po zkušenostech z víkendových prací by se betonování zbývající části mostu možná mohlo obejít bez několikadenního zastavení tramvajového provozu u vlakového nádraží.

Tramvaje se ale zastaví zhruba měsíc po druhém betonování, až budou stavbaři sundavat bednění, ze kterého byla postavená forma pro betonování nového mostu. 

Bourání severního železničního mostu u nádraží v Plzni (15. 4. 2017)

Podle harmonogramu by v prosinci měl po novém mostě projet první vlak.  Větší rozpětí mostu umožní, aby pod ním v Mikulášské ulici bylo více jízdních pruhů pro auta a širší chodníky s cyklostezkou.

V příštím roce stavbaři zboří a postaví u nádraží nový jižní most. I pod ním povede širší ulice, navíc bude o téměř metr hlouběji, než je nyní, takže pod mosty projedou i vyšší auta.

Autor:

Nejčtenější

VIDEO: Nejdelším železničním tunelem v zemi už jezdí vlaky s cestujícími

První vlak s cestujícími, který projel nejdelším železničním tunelem v České...

Nejdelší železniční tunel v České republice začíná sloužit veřejnosti na třetím železničním koridoru z Plzně do Prahy....

Zemřel šumavský podnikatel Talián. Stavěl hotely a přátelil se se Zemanem

František Talián na snímku z roku 2010, kdy se jako člen občanského sdružení...

Ve věku 70 let zemřel minulou středu vystudovaný právník František Talián, kterému přátelé přezdívali král Šumavy. Po...

Nová varianta pro Plekance. Zájem má Plzeň, potvrdil manažer Vlasák

Plekanec: O medaili se nikdo nebaví, vážíme si podpory diváků

O hokejistu Tomáše Plekance usiluje další klub z české extraligy - Plzeň. Pro iDNES.cz to potvrdil sportovní manažer...

Čisto na kolejích. V nejdelším tunelu nebude možné používat staré toalety

Prohlídka nejdelšího železničního tunelu v ČR u Plzně. (21. 9. 2018)

Už tento pátek se naplno rozjede provoz více než čtyřkilometrového železničního tunelu Ejpovice - nejdelšího v Česku....

Nový tunel u Plzně otestoval nákladní vlak, v pátek jím projedou i cestující

Nový železniční tunel u Plzně otestoval nákladní vlak. (15. 11. 2018)

Nákladní vlak projel v půl páté odpoledne jako první novým železničním tunelem u Plzně, který je nejdelší svého druhu v...

Další z rubriky

Čivavy vysvobozené z množírny stát rozprodá, zájemce čeká pohovor

Jeden z týraných psů nalezený v množírně v Plzni a v Sedlci. Nyní je na prodej.

Více než stovka psů, zejména čivav, které policie a veterináři zajistili v červenci při odhalení množírny zvířat v bytě...

Skiareál na Špičáku investoval do zasněžování, cena jízdenek stoupla

Na šumavském Špičáku začala zimní sezona. (7. ledna 2016)

Šumavský lyžařský areál Špičák investoval zhruba deset milionů korun do modernizace střediska. Šlo především o...

Bylo nám jedno, jestli je venku den, nebo noc, říká šéf ražby tunelu

Šéfem ražby nejdelšího železničního tunelu v ČR z Kyšic do Plzně je Štefan Ivor.

Tento týden začaly jezdit vlaky novým železničním tunelem u Plzně, který je nejdelší svého druhu v Česku. Ražbu obou...

V soutěži Nastartujte se uspěl nápad na originální Priessnitzovy zábaly
V soutěži Nastartujte se uspěl nápad na originální Priessnitzovy zábaly

V již šestém ročníku grantového programu Komerční banky a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) zvítězil výrobek Mamavis – univerzální zábal, který přináší nemocnému komfortní využití tradiční léčebné metody Vincence Priessnitze.

Najdete na iDNES.cz