Nové logo města Plzně.

Nové logo města Plzně. | foto: Magistrát města Plzně

Radní vybrali Plzni nové logo. Pětici teček nahradí směrovka

  • 13
Jednoduchá zelená směrovka s nápisem Plzeň doprovázená různými hesly se stane novou značkou města Plzně. Po výběrovém řízení o tom rozhodlo vedení města.

U zelené směrovky se budou objevovat spojení typu: „Kulturní Plzeň“, „Historická Plzeň“ nebo třeba „Ať žije Plzeň“. Základním sloganem s logem je: „Město příležitostí Plzeň“.

Zelenou barvu směrovky má nejčastěji doplňovat žlutý text. Nový symbol se postupně dostane například na tiskoviny města nebo do jeho prezentací na internetu. Značka se objeví v prezentacích městských organizací.

Primátor Martin Zrzavecký tvrdí, že si logo spojuje s vizí a budoucností města a upozorňuje, že je možné si s novým grafickým symbolem hrát. Primátor věří, že Plzeňané budou nové logo nosit na tričkách. „A doufám, že ho přijmou za své,“ uvedl.

Náměstek primátora Martin Baxa připomněl, že v roce 2011 si město vybíralo dosavadní logo obsahující číslice 201 a pět teček z hrací kostky s ohledem na rok 2015, kdy bylo Evropským hlavní městem kultury. „To by však nyní ztrácelo význam,“ konstatoval.

Nový symbol Plzně navrhla společnost Dynamo design. Její zástupce Libor Jelínek řekl, že výtvarníci se logem snažili vyjádřit i to, že Plzeň jde svou vlastní cestou. „I to, že Plzeň je prozápadní a má hodně patriotů. Město symbolicky spojuje Čechy se západní Evropou. Jaká je Plzeň? Dala světu nejlepší pivo, udává směr průmyslu a bylo Evropským hlavním městem kultury 2015,“ vysvětloval Libor Jelínek.

Skutečnost, že logo ukazuje doleva má připomínat směřování města na západ. Základní barvy zelená a žlutá přitom patří k hlavním barvám ze znaku města.

Logo Plzně pro rok 2015.

Tvůrci symbolu se prý snažili udělat logo co nejjednodušší. „To znamená, vyčistit je od všech kudrlinek, které stárnou. Čím méně věcí značka obsahuje, tím větší je šance, že vydrží,“ uvedl Jelínek. Zároveň upozornil, že velmi jednoduché logo je jakýsi protipól městského znaku.

Společnost Dynamo design má na svém kontě například loga Škody Transportation, Akademie věd ČR, Air Bank nebo festivalu Rock for People.
Na pořízení nového loga, jeho variant pro městské organizace a zpracování kompletního manuálu vizuálního stylu města má radnice vyhrazené dva miliony korun.