Vizualizace nového depa, které se staví v areálu Škodovky v Borské ulici v Plzni.

Vizualizace nového depa, které se staví v areálu Škodovky v Borské ulici v Plzni. | foto: Cias Holding

Nové depo opraví i nabourané tramvaje, původně se s tím ale nepočítalo

  • 2
V depu, které staví Škodovka pro opravy vozů plzeňské veřejné dopravy, se bude kromě lehčích a středních oprav trolejbusů a autobusů provádět i těžká údržba tramvají. Výjimečná městská zakázka v hodnotě dvanácti milionů korun se tak výrazně mění.

S těžkou údržbou tramvají se v novém depu původně nepočítalo a opoziční zastupitele na radnici Plzně rozčílilo, že se o takové změně nedozvěděli dřív od vedení města nebo zástupců Dopravních podniků.

Ti nyní tvrdí, že rozšíření provozu depa o těžkou údržbu tramvají bude pro město výhodné a že takovou možnost připouští smlouva, kterou loni uzavřely Dopravní podniky a Škodovka.

"Nestaví se ta údržba větší, než jsme potřebovali, když se tam najednou vejde těžká údržba tramvají a kromě toho, že tam budou opravovat naše vozy, tam budou opravovat i další věci? Ono je to asi větší, než jsme čekali," prohlásil Petr Suchý z TOP 09.

Místopředseda představenstva Dopravních podniků Jiří Šneberger z ODS řekl, že nápad Škodovky rozšířit provoz v depu o těžkou údržbu tramvají řeší představenstvo od ledna.

"Škodovka nabídla, že po dostavení těžké údržby převede majetek na město. To tím získá asi 16 milionů korun," řekl Šneberger.

Škodovka prý za rozšíření činností v depu navíc nabízí, že havarijní a mimořádné opravy bude pro Dopravní podniky dělat zhruba o deset procent levněji.

"Představenstvo proto rozhodlo, že podpoří rozšíření o těžkou údržbu," sdělil Šneberger. Tvrdil, že kromě představenstva už nemusí o změně nikdo další rozhodovat.

"Projekt je vzhledem ke svému finančnímu rozsahu natolik náročný, že je vaší povinností nás informovat neprodleně a ne ex-post," vyčetl náměstkovi pro dopravu Miloslavu Šimákovi Tomáš Jílek z TOP 09.

Upozornil přitom vedení města, že pokud potřebuje například prosadit vyšší výdej na úpravy fotbalového stadionu, je schopné to připravit v podstatě přes noc. "Se stejným tempem příště připravte informace týkající se projektu za dvanáct miliard," konstatoval Jílek.

Depo vzniká v hale bývalé lokomotivky, část ještě bude volná

Náměstek pro dopravu Miloslav Šimák připomněl, že Škodovka pro vybudování depa využívá halu bývalé lokomotivky ve svém areálu. "Snaží se tam přesunout lehkou a střední údržbu," uvedl. Část haly by prý zůstala volná, a tak je možné tam instalovat zařízení pro těžkou údržbu.

Náměstek tvrdí, že Škodovka za to nebude požadovat peníze navíc. "Pro ně to je lepší, protože by museli dělat těžkou údržbu jinde. Pokud bude vše na jednom místě, je to pro ně úspora," sdělil Šimák.

Šéf představenstva Dopravních podniků Václav Šlajs prohlásil, že rozšíření údržby v depu je podle smlouvy se Škodovkou možné.

"Ve třístranné smlouvě mezi městem, Dopravním podnikem a MHD Škoda servis ta možnost byla a zastupitelstvo ji schválilo. Škodovka už ve své nabídce s touto možností kalkulovala a cena proto byla nižší," konstatoval Šlajs.

Uvedl, že Škodovka Dopravním podnikům nabídla, že zkrátí dobu na výstavbu depa a i lhůtu pro převod depa na město. "Město posoudí, zda je to pro něj výhodné," řekl Šlajs.