Průzkum spokojenosti pacientů provádí FN Plzeň už desátým rokem. Oproti výsledkům z roku 2014 se celková spokojenost hospitalizovaných pacientů mírně zvýšila z 83,8 na 84 procent.
Tradičně nejnižší hodnotou oznámkovali pacienti jídlo. Spokojených bylo jen 42,3 procent pacientů. To je o 4,3 procent víc než rok předtím. „Nemocnice znamená dietu, i proto jsou někteří lidé nespokojení,“ poznamenal ředitel nemocnice Václav Šimánek.
Zpracovatel dotazníku Tomáš Raiter si myslí, že hodnocení jídla je hodně o komunikaci personálu nemocnice s pacientem. Nemocnému je třeba vysvětlit, že nemůže jíst stejnou stravu jako doma, ale že léčení v nemocnici znamená i omezení v jídle, které má za cíl zlepšení zdravotního stavu.
Nejspokojenější s péčí a službami byli pacienti na II. interní klinice. Pochvalu zde složilo 94,8 procent hospitalizovaných, to je o 9,8 procent víc než rok předtím.
Dotazník vyplnilo více než 2400 pacientů
Ještě větší nárůst spokojenosti nastal na Oddělení klinické farmakologie, kde se spokojenost zvedla z 82,5 na 94,7 procent. To byla druhá nejvyšší hodnota ze všech hodnocených pracovišť, kterých bylo celkem 45. Třetí nejlepší byla Klinika pracovního lékařství.
Naopak nejnižší spokojenost projevili pacienti Neurologické kliniky B s hodnocením 74,3 procent. To je dokonce o 0,4 procent méně než v roce 2014.
Se sestrami bylo spokojeno 84 procent pacientů, přístup lékařů pochválilo 82,8 procent hospitalizovaných. Vévodí II. interní klinika s hodnotou 96,7 procent.
Výzkum se v nemocnici prováděl měsíc a dotazník vyplnilo celkem 2413 pacientů, což je 76 procent oslovených.