Naštvaní fanoušci přinesli před plzeňskou radnici základní kámen nového stadionu

  16:19aktualizováno  18:10
Příznivci fotbalu už podruhé v krátké době demonstrovali před plzeňskou radnicí za prosazení přestavby stadionu ve Štruncových sadech. Zatímco v červenci je policisté museli rozehnat, dnes uspořádali o poznání mírnější demonstraci.

Plzeňští fotbaloví fanoušci přišli demonstrovat před radnici za urychlení přestavby zdejšího fotbalového stadionu (15.9.2010) | foto: Daniel Beran, MAFRA

Asi stovka převážně mladých příznivců přinesla ve středu za deštivého počasí na plzeňské náměstí tři metráky těžký základní kámen nového stadionu a petici s téměř 1900 podpisy požadující jeho výstavbu.

Plzeňští fotbaloví fanoušci přišli demonstrovat před radnici za urychlení přestavby zdejšího fotbalového stadionu (15.9.2010)

Před plzeňskou radnicí fanoušci rozvinuli transparent "Páni radní pohřbili jste naše sny".

HISTORIE STADIONU

Stavební práce ve Štruncových sadech začaly v roce 1953. Pro veřejnost byl otevřen v roce 1955 při příležitosti krajské spartakiády. Později se dodělávala hlavní tribuna, která byla ve své době jednou z nejlepších v Československu. Kapacita byla 35 tisíc diváků, z toho 7 600 sedících. V letech 2002 a 2003 proběhla rozsáhlá rekonstrukce tak, aby stadion vyhovoval směrnicím ČMFS a kapacita se tak snížila na stávajících 7425.

Mezi milovníky fotbalu přišel plzeňský primátor Pavel Rödl i se svým náměstkem Petrem Rundem a slíbili, že příští rok přestavba stadionu začne.

"Pořád se něco slibovalo. Ten problém je tu patnáct let a pořád se nic nedělo," vysvětlil zástupce fanoušků Roman Bakala, proč někteří příznivci fotbalu v Plzni ztrácejí trpělivost.

"My chceme ukázat, že dokud se nekopne do země, tak nedáme pokoj," řekl Bakala. Ten přitom upozorňuje, že fanoušci Viktorie nečekají, že nový stadion bude hotový v příštím roce.

"Myslím, že nyní jsme asi nejblíže k šanci, že se stadion bude v příštím roce rekonstruovat. Ale uvěříme tomu ve chvíli, kdy přijede první bagr," uvedl Bakala.

Politici před volbami slibují

Stadion ve Štruncových sadech je tématem obou velkých politických stran v Plzni. "Zahájit rekonstrukci stadionu ve Štruncových sadech," stojí na prvním místě programu ODS v kapitole věnované sportu.

A k přestavbě nynějšího nevyhovujícího stadionu se hlásí i ČSSD. "Je možné stavět po etapách, postupně. Myslím, že za sto až sto padesát milionů už by mohlo být slušné hřiště, které by splňovalo podmínky UEFA," řekl Miloslav Šimák (ČSSD).

Naproti tomu politici TOP 09 a Pravé volby pro Plzeň jsou v úvahách o stavbě stadionu krajně opatrní. Upozorňují, že radnice na akci těžko bude hledat peníze.

Zastupitelé města budou ve čtvrtek jednat o tom, jak by se přestavba mohla zaplatit. Celkem má jít zhruba o půl miliardy korun.

PLÁNY NA NOVÝ STADION

S plány na rekonstrukci stadionu ve Štruncových sadech vyrukovali politici v Plzni letos.

Vizualizace nové podoby stadionu ve Štruncových sadechLoni definitivně pohřbili úvahy o výstavbě úplně nového velkého stadionu pro 20 tisíc lidí na Borských polích. O této akci ve spolupráci se soukromým investorem přitom politici mluvili od začátku roku 2007.

V rámci přestavby stadionu ve Štruncových sadech by měl zmizet atletický ovál a hřiště by se posunulo blíž k tribuně. Počítá se s postupným vybudováním tribun ze všech čtyř stran.

Měla by Plzeň investovat stovky milionů do lepšího fotbalového stadionu?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 6. října 2010. Anketa je uzavřena.

ANO 1553
NE 316

Nejčtenější

Dělníci vyměňují oblouky železničního mostu, otočí je kolem jeho osy

Výměna prvního oblouku na železničním mostu nad přehradou Hracholusky je v...

Dělníci opravují zrezivělý železniční most nad přehradou Hracholusky na Plzeňsku. Operace je unikátní v tom, že výměna...

VIDEO: Nejdelším železničním tunelem v zemi už jezdí vlaky s cestujícími

První vlak s cestujícími, který projel nejdelším železničním tunelem v České...

Nejdelší železniční tunel v České republice začíná sloužit veřejnosti na třetím železničním koridoru z Plzně do Prahy....

Nová varianta pro Plekance. Zájem má Plzeň, potvrdil manažer Vlasák

Plekanec: O medaili se nikdo nebaví, vážíme si podpory diváků

O hokejistu Tomáše Plekance usiluje další klub z české extraligy - Plzeň. Pro iDNES.cz to potvrdil sportovní manažer...

Logističtí géniové. Při biatlonu budou Emmonsovi „střílet“ i proti sobě

Matthew a Kateřina Emmons na střelnici v Plzni-Lobzích.

Starají se o čtyři děti, mají pracovní úvazky na střelnici v Plzni a navrch teď oba pomáhají biatlonovým reprezentacím,...

PONEDĚLNÍK: Míří video do záhuby? Nedovolte to. A Milane, co to bylo?

Milan Baroš z Baníku Ostrava padá po střetu s opavským protihráčem s bolestivou...

Pomezní sudí Guillaume Debart neměl den. Během sedmi minut neuznal Cavanimu pro ofsajd dva góly. Rychle ho však opravil...

Další z rubriky

Řidiče autobusu oslnilo slunce a srazil cyklistu, podmínku nepřijal

Nízké slunce trápí v zimě většinu řidičů, ať už zasvítí do čelního skla nebo...

Řidiči autobusu, kterého loni v prosinci na Klatovsku oslnilo slunce a srazil cyklistu, uložil soud trestním příkazem...

Zraněný orel, který sežral holuba i s kroužky, se už vrátil do přírody

Orel mořský, kterého na konci října našli zraněného na Klatovsku, je opět...

Orel mořský, který špatně létal a v zažívacím traktu mu uvázly chovatelské kroužky poštovního holuba, se po třech...

Bylo nám jedno, jestli je venku den, nebo noc, říká šéf ražby tunelu

Šéfem ražby nejdelšího železničního tunelu v ČR z Kyšic do Plzně je Štefan Ivor.

Tento týden začaly jezdit vlaky novým železničním tunelem u Plzně, který je nejdelší svého druhu v Česku. Ražbu obou...

Volvo XC70 2.4 D5
Volvo XC70 2.4 D5

r.v. 2011, naj. 180 055 km, diesel
340 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz