Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vlaky přijíždějící na plzeňské nádraží zrychlí díky novým výhybkám

  19:02aktualizováno  19:02
Nové koleje a výhybky položí brzy dělníci u hlavního nádraží v Plzni. Úpravy v budoucnu umožní rychlejší jízdu souprav, které teď musí kvůli starým výhybkám výrazně zpomalit už asi půl kilometru před nádražím. Zvýší se i peróny, aby se lidem lépe nastupovalo.

Hlavní nádraží v Plzni. | foto: Martin Polívka, MF DNES

Nyní musejí vlaky přijíždějící do Plzně od Prahy či Českých Budějovic brzdit na spleti výhybek už asi 500 metrů před hlavním nádražím. Díky novým výhybkám tady budou jezdit až 80 km/hod a stejnou rychlost budou moci nabrat i v opačném směru, hned, jak se „odlepí“ od nástupiště.  

Podobně zrychlí i vlaky ve směru na Most a zpět, ty přes výhybky pojedou až šedesátkou.

Už na konci roku 2015 budou také cestující v Plzni nastupovat do některých vlaků mnohem pohodlněji, protože perony od hlavní budovy směrem k Šumavské ulici budou zvýšené.

„První etapa rekonstrukce nádraží by měla být hotová začátkem roku 2016. Náklady jsou 1,67 miliardy korun,“ řekl Mojmír Nejezchleb ze Správy železniční dopravní cesty.

Modernizace si vyžádá rozšíření výluky mezi Plzní a Rokycany

Kvůli postupujícím stavebním pracím na vjezdu do plzeňského nádraží od Prahy a Mostu nebudou v závěru tohoto týdne jezdit v noci několik hodin žádné vlaky mezi Plzní a Rokycany. Rozšíří se tak částečná výluka, která je na trati už od 13. září. konkrétní omezení provozu najdete na internetových stránkách ČD zde).

„Budou čtyři noční výluky za sebou. Zasypávání druhé koleje štěrkem z vagonů, práce na trakčním vedení nebo pažení mezi kolejemi se dá dělat pouze při výlukách. A ty tu mohou být jen v noci, jindy to nejde,“ vysvětlují lidé ze Skansky.

Součástí modernizace trati bude i oprava velkého železničního mostu u pivovaru přes čtyřproudovou silnici, omlazovací kúra ho čeká v příštím roce. 

Stavaři ho nadzvednou, aby vyměnili ložiska a dilatace, dostane nový protikorozní nátěr, izolace i štěrkové lože pod koleje a výhybky. „Stav ocelového mostu je jinak velice dobrý,“ prohlásil projektový manažer společnosti Skanska Jan Mitlöhner.

V roce 2016 se dělníci zřejmě pustí do výměny obou železničních mostů nad Mikulášskou třídou před hlavní nádražní budovou. Ty nové budou delší, aby bylo možné rozšířit silnici. Tu navíc čeká zapuštění až o 80 centimetrů níž, než je teď, aby pod mosty projela i větší auta.

Autoři: ,


Nejčtenější

Kauza plzeňského gólu. Proč ho videorozhodčí nechal uznat

Michael Krmenčík z Plzně vykouzlil na tváři úlevnou grimasu, z dorážky překonal...

V případu uznaného gólu plzeňských fotbalistů, kterému předcházel těsný ofsajd, se objevily "polehčující" okolnosti....

Slavia i Sparta poprvé ztratily, zato Plzeň zůstává stoprocentní

Příbramský brankář Milan Švenger se marně natahuje po míči.

Slavia už po porážce s Jabloncem není bez zaváhání, stejně tak Sparta, která remizovala s Příbramí. Fotbalisté Plzně...



Liga paradoxů. Lídr se nelíbí, na Spartě je „drzá“ i stará garda

Trenér Plzně Pavel Vrba sleduje hru svých svěřenců.

Plzeňští fotbalisté jako jediní z ligy vyhráli všech pět utkání v novém ročníku, ale jejich hra nemůže těšit ani jejich...

Dům v bývalé chatové kolonii je promyšlený do posledního detailu

Přízemí ve skle, patro ve dřevě – to je základní výtvarný koncept fasád. Šikmo...

Návrhy Jiřího Zábrana se vyznačují jednoduchostí a svěžím myšlením na pomezí architektury a moderního sochařství. Ale...

VIDEO: Lidé se rozloučili s Patrikem Štěpánkem, nejmladší obětí z Afghánistánu

Pohřeb vojáka Patrika Štěpánka, který se společně s dalšími dvěma českými...

V kostele Panny Marie Růžencové na Jiráskově náměstí v Plzni se lidé rozloučili se čtyřiadvacetiletým vojákem Patrikem...

Další z rubriky

Dům v bývalé chatové kolonii je promyšlený do posledního detailu

Přízemí ve skle, patro ve dřevě – to je základní výtvarný koncept fasád. Šikmo...

Návrhy Jiřího Zábrana se vyznačují jednoduchostí a svěžím myšlením na pomezí architektury a moderního sochařství. Ale...

Téměř pět let po tragické autonehodě má řidič naději na mírnější trest

Obžalovaný Jiří Manych u soudu v Plzni.

Recidivista Jiří Manych původně odsouzený na pět let za honičku s policisty a autonehodu, při níž v roce 2013 v Plzni...

Plzeň umístí do ulic další radary, zaplatí je i z pokut za rychlou jízdu

Měření rychlosti na Jižní spojce v Praze. Ilustrační foto

V posledních dnech letních prázdnin spustí město Plzeň další úsekové měření rychlosti automobilů. Do konce letošního...

Najdete na iDNES.cz