Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vlaky přijíždějící na plzeňské nádraží zrychlí díky novým výhybkám

  19:02aktualizováno  19:02
Nové koleje a výhybky položí brzy dělníci u hlavního nádraží v Plzni. Úpravy v budoucnu umožní rychlejší jízdu souprav, které teď musí kvůli starým výhybkám výrazně zpomalit už asi půl kilometru před nádražím. Zvýší se i peróny, aby se lidem lépe nastupovalo.

Hlavní nádraží v Plzni. | foto: Martin Polívka, MF DNES

Nyní musejí vlaky přijíždějící do Plzně od Prahy či Českých Budějovic brzdit na spleti výhybek už asi 500 metrů před hlavním nádražím. Díky novým výhybkám tady budou jezdit až 80 km/hod a stejnou rychlost budou moci nabrat i v opačném směru, hned, jak se „odlepí“ od nástupiště.  

Podobně zrychlí i vlaky ve směru na Most a zpět, ty přes výhybky pojedou až šedesátkou.

Už na konci roku 2015 budou také cestující v Plzni nastupovat do některých vlaků mnohem pohodlněji, protože perony od hlavní budovy směrem k Šumavské ulici budou zvýšené.

„První etapa rekonstrukce nádraží by měla být hotová začátkem roku 2016. Náklady jsou 1,67 miliardy korun,“ řekl Mojmír Nejezchleb ze Správy železniční dopravní cesty.

Modernizace si vyžádá rozšíření výluky mezi Plzní a Rokycany

Kvůli postupujícím stavebním pracím na vjezdu do plzeňského nádraží od Prahy a Mostu nebudou v závěru tohoto týdne jezdit v noci několik hodin žádné vlaky mezi Plzní a Rokycany. Rozšíří se tak částečná výluka, která je na trati už od 13. září. konkrétní omezení provozu najdete na internetových stránkách ČD zde).

„Budou čtyři noční výluky za sebou. Zasypávání druhé koleje štěrkem z vagonů, práce na trakčním vedení nebo pažení mezi kolejemi se dá dělat pouze při výlukách. A ty tu mohou být jen v noci, jindy to nejde,“ vysvětlují lidé ze Skansky.

Součástí modernizace trati bude i oprava velkého železničního mostu u pivovaru přes čtyřproudovou silnici, omlazovací kúra ho čeká v příštím roce. 

Stavaři ho nadzvednou, aby vyměnili ložiska a dilatace, dostane nový protikorozní nátěr, izolace i štěrkové lože pod koleje a výhybky. „Stav ocelového mostu je jinak velice dobrý,“ prohlásil projektový manažer společnosti Skanska Jan Mitlöhner.

V roce 2016 se dělníci zřejmě pustí do výměny obou železničních mostů nad Mikulášskou třídou před hlavní nádražní budovou. Ty nové budou delší, aby bylo možné rozšířit silnici. Tu navíc čeká zapuštění až o 80 centimetrů níž, než je teď, aby pod mosty projela i větší auta.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prezident Miloš Zeman se starostou Horšovského Týna Václavem Mothejzíkem. (19....
Těžba lithia se možná nevyplatí. Je třeba vyčkat na průzkum, řekl Zeman

Prezident Miloš Zeman se během druhého dne svojí návštěvy Plzeňského kraje vyjádřil k plánované těžbě lithia v Česku. Při setkání s občany v Horšovském Týně...  celý článek

Anna Srbová  v kostele Panny Marie Růžencové v Plzni na Slovanech. (16. 10....
Snazší je sloužit, než pomoc přijímat, tvrdí žena vyznamenaná papežem

Anna Srbová pomáhala řadu let lidem v nouzi. Za práci v Diecézní charitě Plzeň získala Řád svatého Silvestra. Přestože je nyní kvůli zdravotnímu stavu odkázána...  celý článek

Do volební místnosti přijela také starostka Hošťky Hana Sojková (v popředí),...
Místo obrázků dali znak, přidali židle, a z verandy byla volební místnost

Netypickou volební místnost měla obec Žebráky na Tachovsku. Volilo se na verandě jednoho z rodinných domů. Stačilo, aby jeho majitelka udělala místo pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.