Silničáři začali s pokládkou nízkohlučného asfaltu. Nejdříve přišel na řadu...

Silničáři začali s pokládkou nízkohlučného asfaltu. Nejdříve přišel na řadu úsek Rokycanské třídy mezi křižovatkou U Pietasu a Hřbitovní ulicí. | foto: Martin Polívka, MF DNES

Výpadovku z Plzně na Prahu pokryje speciální nízkohlučný asfalt

  • 4
Speciální "tichý" asfalt pokládají silničáři na frekventované Rokycanské třídě v Plzni mezi křižovatkou Pietas a Hřbitovní ulicí. Lidé, kteří bydlí poblíž, tak mají naději, že budou mít doma větší klid. Speciální směs by měla snížit hluk automobilů až o dva decibely.

Oprava silnice teď na výpadovce z centra Plzně na Prahu brzdí provoz. Zvlášť v dopravních špičkách se tady tvoří kolony, protože auta mohou ve směru na Prahu využívat jen jeden jízdní pruh. 

"Chvílemi se kolona úplně zastaví, po pár sekundách se zase rozjede. V pondělí kolem šesté večer jsem takovýmito přískoky zdolával kopec určitě přes pět minut," popsal svoji zkušenost šofér Tomáš Slabý.

Kolonu zpomaluje nejen pouštění aut z vedlejších ulic na křižovatkách, ale také fungující semafory na křižovatce se Hřbitovní ulicí.

Náměstek plzeňského šéfa Ředitelství silnic a dálnic Michal Syřínek řekl, že oprava Rokycanské třídy je standardní obměnou povrchu frekventované silnice.

"Obnovují se dvě vrstvy vozovky a jako svrchní vrstva bude zkušebně položený nízkohlučný koberec," uvedl Michal Syřínek.

Oprava mezi mostem přes řeku Úslavu u Baumaxu a křižovatkou u nákupního centra Plzeň je rozdělená na čtyři etapy, celý kopec ve směru na Prahu má mít nízkohlučný povrch do měsíce.

Zhotovitel zvítězil s cenou 21 milionů korun. Zatím není jasné, jak to bude s úpravou silnice v opačném směru.

Nejsložitější pro silničáře i řidiče bude výměna asfaltu přímo v křižovatce U Pietasu uprostřed kopce. Kromě toho, že je tu silný provoz ze všech stran, město nechá ubrat ve směru od centra Plzně v této křižovatce jeden jízdní pruh. Zmizí samostatné odbočení do Lobez.

V nejbližších týdnech bude pomalý jízdní pruh na Prahu společný s pruhem pro odbočení do Dlouhé ulice. Podle projektantů tak bude i bezpečnější přechod pro chodce, protože místo čtyř pruhů půjdou jen přes tři. Pro odbočení do Masarykovy ulice totiž zůstane samostatný pruh.

"Úprava křižovatky souvisí s projektem úpravy Dlouhé ulice, který je připravený už několik let. Ta má v současné době dva jízdní pruhy každým směrem, ale počítá se jen s jedním pruhem pro každý směr a s odstavnými místy po okrajích," vysvětlil náměstek plzeňského primátora Miloslav Šimák.

Takzvaný tichý asfalt, ale jiného složení, silničáři položili před měsícem také u železničního přejezdu v Kaznějově na severním Plzeňsku.