Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Aut jezdí po Plzni zase víc, kolony na objížďkách se prodlužují

  8:20aktualizováno  8:41
Kolony na objízdných trasách kvůli uzavřeným podjezdům u hlavního vlakového nádraží se v březnu oproti předchozím dvěma měsícům prodloužily. Vyplývá to z automatického měření průjezdnosti na vytipovaných plzeňských křižovatkách.

Bourání severního železničního mostu na plzeňském nádraží. (18. dubna 2017) | foto: Petr Ježek, MF DNES

Sledovanými ulicemi projíždí o 10 až 40 procent víc vozidel než před lednovým uzavřením podjezdů.

„Nárůst ve Sladkovského ulici až o 194 procent je daný tím, že je posledním možným odbočením ze Slovanské třídy před zákazy vjezdu. V počtech vozidel ale nárůst není tak velký, v ulici nejsou s dopravou větší problémy,“ uvedl náměstek plzeňského primátora pro dopravu Petr Náhlík.

Čítače v křižovatkách zaznamenávají průjezd každého vozidla. Z dat se pak dají jednoznačně určit směry jejich pohybů. Dopravní experti doplnili, že na základě informací z čítačů už přistoupili k drobným úpravám v řazení aut do jízdních pruhů.

První změna se odehrála v Železniční ulici směrem na most Milenia. Původně společný pruh pro jízdu rovně a odbočení do Koterovské ulice je nově jen odbočovací.

Auta jedoucí rovně na most Milenia mají vyhrazený původní pravý odbočovací pruh dolů k nádraží. Stejně tak mohou řidiči jedoucí přes most Nad nádražím do centra Plzně zajíždět i do vedlejšího jízdního pruhu, dříve určenému jen pro auta jedoucí zpod mostu.

Z dopravních průzkumů vyplývá, že při cestách z centra města řidiči objíždějí uzavřené podjezdy hlavně Prokopovou ulicí a přes most Milenia. V opačném směru je nejvytíženější trasa přes Lobezskou ulici a most Nad nádražím.

Nejdelší kolony jsou ve směru na Slovany v Lobezské ulici před křižovatkou se Sladkovského ulicí a na mostě Milenia před Koterovskou ulicí. V opačném směru je to před ulicí U Prazdroje.

„Mírný celkový nárůst intenzity dopravy odpovídá nárůstu počtu vozidel na silnicích. Tak je to každé jaro,“ řekl náměstek plzeňského primátora Petr Náhlík.

Od úterý se o něco zjednoduší cestování městskou dopravou. Tramvaje se po 11 dnech opět vrátí před hlavní vlakové nádraží. Jejich průjezd po jednokolejné trati byl zastavený kvůli sundávání stoletého železničního mostu. Stavbaři ho rozdělili na šest dílů, a ty postupně jeřáb snesl na zem. Tam dělníci ocelové díly rozpálili na malé kusy.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Smart city polygon, kde si zájemci mohou vyzkoušet, jak fungují chytrá města....
Nové centrum ukáže, jak funguje chytré veřejné osvětlení nebo parkování

Možnosti, jak využít moderní technologie a zlepšit kvalitu života, nabízí nové centrum Smart city polygon v Plzni. Představuje aplikace, které ušetří peníze za...  celý článek

Pavla Jeslínka navštívil v nemocnici jeho otec Josef (první vlevo), za ním...
Divočákem napadený myslivec letěl čtyři metry. Do lesa chodit nepřestane

Ani v nejhorších snech by mě nenapadlo, že se něco podobného může stát. Tak popisuje myslivec Pavel Jeslínek setkání s divokým prasetem při honu u Přeštic na...  celý článek

(ilustrační snímek)
Policie obvinila z usmrcení řidiče, který srazil na přechodu dva chlapce

Policie obvinila z usmrcení z nedbalosti řidiče, který v červnu v Plzni srazil dvě děti. Sourozenci na následky zranění v nemocnici zemřeli. Muži hrozí až šest...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.