Studie zmodernizovaného nádraží Plzeň Jižní předměstí

Studie zmodernizovaného nádraží Plzeň Jižní předměstí | foto: SŽDC

Modernizace železnice v Plzni vyžene na objížďky motoristy i MHD

  • 6
Motoristy i cestující MHD čekají v Plzni krušné časy. Modernizace železničního průtahu městem si totiž v následujících měsících vyžádá řadu uzavírek, které se dotknou městské hromadné dopravy, automobilové dopravy i provozu na železnici. Novinářům to řekli představitelé města a Správy železniční dopravní cesty.

Modernizace za necelou miliardu zcela promění hlavní železniční tratě ve městě od hlavního nádraží až po stanici Jižní předměstí. Práce začnou už v březnu.

Kvůli stavbě nového mostu před řeku Radbuzu bude zcela uzavřeno Denisovo nábřeží a to od 5. 3. do 15. 5. Další kratší uzavírky tu budou ještě v květnu, červnu a červenci a dvě zhruba desetidenní přijdou ještě v září a říjnu.

Anglické nábřeží pak bude zcela uzavřeno od 25. 3. do 30. 4. Pak tu vznikne koridor pro pěší široký asi 1,5 metru.

Nový železniční most se bude stavět také v Prokopově ulici. Tady bude uzavírka od 20. 4. do 4. 6. a od 7. 6. do 30. 6. V tuto dobu ulicí projede jen MHD. Motoristé budou muset objížďkou. V období od 23. 3. do 19. 4. a pak ještě 5. a 6. 6. nepojede ulicí ani MHD.

Mapa objízdných tras pro auta a trolejbusy během prací v Prokopově ulici.

Velkou komplikací v dopravě bude také stavba nového železničního mostu ve Vejprnické ulici v Plzni na Skvrňanech. Od 15. 3. do 30. 11. tu budou smět jezdit jen auta do 3,5 tuny a spoje MHD. Veškerý provoz ale bude v tu dobu sveden jen na tramvajový pás.

Další kompletní asi dvoudenní uzavírky tu pak budou ještě během dubna, května, července a září.

Stavbaři pře rekonstrukci železnice v Plzni prodlouží na obě strany i podchod pod hlavním nádražím. Ústit bude na jedné straně do Železniční a na druhé straně do Šumavské ulice. První část - ve směru od Slovan a Petrohradu - bude hotova do konce roku 2012. Druhá s vyústěním naproti Hamburku do léta 2013. 

Náklady na modernizaci železnice v Plzni dosáhnou 942 milionů korun, jejich podstatnou část uhradí Evropská unie.

Dodavatelem stavby, jejíž dokončení je naplánováno nejpozději na rok 2013, je stavební společnost Skanska, která nabídla v tendru nejnižší cenu. Podrobnosti o modernizaci železničního uzlu v Plzni čtěte zde.  

,