Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Modernizace železnice v Plzni vyžene na objížďky motoristy i MHD

  15:39aktualizováno  15:39
Motoristy i cestující MHD čekají v Plzni krušné časy. Modernizace železničního průtahu městem si totiž v následujících měsících vyžádá řadu uzavírek, které se dotknou městské hromadné dopravy, automobilové dopravy i provozu na železnici. Novinářům to řekli představitelé města a Správy železniční dopravní cesty.

Studie zmodernizovaného nádraží Plzeň Jižní předměstí | foto: SŽDC

Modernizace za necelou miliardu zcela promění hlavní železniční tratě ve městě od hlavního nádraží až po stanici Jižní předměstí. Práce začnou už v březnu.

Kvůli stavbě nového mostu před řeku Radbuzu bude zcela uzavřeno Denisovo nábřeží a to od 5. 3. do 15. 5. Další kratší uzavírky tu budou ještě v květnu, červnu a červenci a dvě zhruba desetidenní přijdou ještě v září a říjnu.

Anglické nábřeží pak bude zcela uzavřeno od 25. 3. do 30. 4. Pak tu vznikne koridor pro pěší široký asi 1,5 metru.

Nový železniční most se bude stavět také v Prokopově ulici. Tady bude uzavírka od 20. 4. do 4. 6. a od 7. 6. do 30. 6. V tuto dobu ulicí projede jen MHD. Motoristé budou muset objížďkou. V období od 23. 3. do 19. 4. a pak ještě 5. a 6. 6. nepojede ulicí ani MHD.

Mapa objízdných tras pro auta a trolejbusy během prací v Prokopově ulici.

Mapa objízdných tras pro auta a trolejbusy během prací v Prokopově ulici.

Velkou komplikací v dopravě bude také stavba nového železničního mostu ve Vejprnické ulici v Plzni na Skvrňanech. Od 15. 3. do 30. 11. tu budou smět jezdit jen auta do 3,5 tuny a spoje MHD. Veškerý provoz ale bude v tu dobu sveden jen na tramvajový pás.

Další kompletní asi dvoudenní uzavírky tu pak budou ještě během dubna, května, července a září.

Stavbaři pře rekonstrukci železnice v Plzni prodlouží na obě strany i podchod pod hlavním nádražím. Ústit bude na jedné straně do Železniční a na druhé straně do Šumavské ulice. První část - ve směru od Slovan a Petrohradu - bude hotova do konce roku 2012. Druhá s vyústěním naproti Hamburku do léta 2013. 

Náklady na modernizaci železnice v Plzni dosáhnou 942 milionů korun, jejich podstatnou část uhradí Evropská unie.

Dodavatelem stavby, jejíž dokončení je naplánováno nejpozději na rok 2013, je stavební společnost Skanska, která nabídla v tendru nejnižší cenu. Podrobnosti o modernizaci železničního uzlu v Plzni čtěte zde.  

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Antonín Schleiss (vpravo) se svým advokátem u Krajského sodu v Plzni během...
Bývalého náměstka silničářů soud zprostil obžaloby z dotačního podvodu

Krajský soud v Plzni zprostil obžaloby bývalého technického náměstka domažlické správy a údržby silnic Antonína Schleisse. Ten čelil obvinění, že poškodil...  celý článek

V zásilce, která vybuchla, byla baterie do elektrokola.
Ve třídírně zásilek vybuchl balíček, byla v něm baterie do elektrokola

V plzeňské firmě na třídění zásilek vybuchl balíček s akumulátorem. Zaměstnanci stačili požár zlikvidovat před příjezdem hasičů. Příčinu náhlého samovznícení...  celý článek

Trestní zákoník (ilustrační foto).
Slovák, který zneužíval děti, bude po šesti letech ve vězení vyhoštěn

Muž ze Slovenska, který je ve vězení za sexuální zločiny na vlastních dětech, bude po odpykání trestu vyhoštěn z České republiky. Rozhodl o tom plzeňský...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.