Do Nýřan budou lidé dál jezdit především vlakem a autobusy ČSAD.

Do Nýřan budou lidé dál jezdit především vlakem a autobusy ČSAD. | foto: Daniel Beran, MAFRA

Městská hromadná doprava do Nýřan jezdit nebude, místní chodí do Tlučné

  • 2
Obce Vejprnice a Tlučná platí plzeňským dopravním podnikům za to, že k nim zajíždí autobusová linka městské hromadné dopravy z Plzně. V Nýřanech o podobnou službu zájem nemají ani přesto, že řada jejich obyvatel autobusy MHD jezdí. Místní dochází na konečnou do nedaleké Tlučné.

"Nýřany jsou důležitým místem na železniční trati do Domažlic, vlaky tu jezdí v taktové dopravě. Spojení autobusy máme také dobré. Kdyby to tak nebylo, řešili bychom to," vysvětluje nýřanský starosta Jiří Davídek.

Podle něj je lepší využít peníze například na nový chodník, než je projezdit.

"Nehledě na to, že z Nýřan by bylo velké parkoviště. Sjížděli by se sem lidé z dalších obcí, tady by nechávali auta a přestupovali na městskou dopravu. A co vlaky, ty by pak jezdily prázdné?" přidává nýřanský starosta další argument.

V Tlučné a Vejprnicích si spojení MHD s Plzni pochvalují

V nedaleké Tlučné si ale spojení s Plzní městskou hromadnou dopravou pochvalují. Autobusová linka 55 odjíždí v dopravních špičkách maximálně po půl hodině, mimo ni mají spoje interval zhruba jednu až dvě hodiny. Do Vejprnic jezdí ještě víc spojů než do Tlučné.

"Spoje jezdí plné, už si nedokážu představit, že bychom městské autobusy neměli. My i Vejprnice máme přes tři tisíce obyvatel a lidí stále přibývá. Vytíženost spojů je kolem devadesáti procent," popisuje tlučenský starosta Stanislav Volf.

Tlučná dopravním podnikům platí přes dva miliony korun. Ještě zhruba o půl milionu korun více dávají ze svého rozpočtu sousední Vejprnice. Peníze uvolňují, i když přes obě obce jezdí autobusy ČSAD a staví tam i vlaky na trati Plzeň - Domažlice.