K obvyklým místům, kde policisté nebo strážníci nejčastěji měří rychlost projíždějících aut, přibude nově celý úsek Plaské třídy mezi Studentskou ulicí a křižovatkou pod boleveckým hřbitovem.
Bude to první místo v Plzni, kde za překročení průměrné rychlosti v celém měřeném úseku budou padat pokuty, a na řidičských kartách budou přibývat trestné body.
"Měřené budou oba směry, tedy výjezd i příjezd do města. Kamery jsou už osazené, jen čekáme na jejich certifikaci. V současné době už sledují registrační značky projíždějících vozidel a porovnávají je s databází těch odcizených," říká šéf odboru bezpečnosti a prevence plzeňského magistrátu Aleš Průša.
Do konce roku by plzeňští úředníci měli mít v ruce i chybějící certifikát o přesnosti měření, a pak na Plaské spustí úsekové měření.
Padesátkou jelo jen deset procent řidičů
Přes léto už tenhle systém město zkoušelo na Rokycanské třídě u hřbitova. Nepadla tu ale ani jedna pokuta, protože měření na okrajové části výpadovky na Prahu mělo jiný cíl - zjistit, v jakých dnech a časech šoféři nejčastěji ignorovali maximální povolené rychlosti.
"Systém byl schválně nastavený tak, že už průměrná rychlost 51 kilometrů v hodině byla zaznamenaná jako překročení povolené rychlosti. V absolutních číslech je maximálně deset procent řidičů dodržujících padesátku alarmující. Do šedesátky se vešla více než polovina aut, která tam projížděla," uvedl v září při hodnocení statistických dat plzeňský radní Robert Houdek.
I tak se podle zjištění MF DNES na radarech objevilo několik šílenců, kteří na povolené padesátce jeli rychlostí přes 200 kilometrů v hodině.
Na rozdíl od Plaské třídy, kde jsou obydlené domy, byl na Rokycanské třídě měřený úsek v nezastavěné části města, kde se po chodnících pohybuje minimum chodců.
Až na Plaské začne úsekové měření naostro, čitelné záznamy bude přeposílat městská policie k vyřešení příslušným magistrátním úředníkům. Ale příliš rychlý řidič může dostat pokutu okamžitě po projetí měřeného úseku.
Data se mohou on-line přenášet do notebooku v policejním autě, které bude stát za měřeným úsekem. "Je to represe, která je rychlostí postihu ovšem preventivní," vysvětlil už v červnu vedoucí dopravní policie Karel Machulda.