Rozšíření všech sjezdovek letos dokončili v lyžařském areálu na Špičáku. Plocha pro lyžování se zvětšila o 3,5 na celkových 18,5 hektaru, to znamená zhruba o čtvrtinu.
"To je za posledních třicet let nejpřelomovější věc, která se na Špičáku stala," uvedl Vladimír Kasík, spolumajitel firmy Sport Service Špičák, která areál provozuje.
Sjezdové tratě podle něj nyní nikde nejsou užší než 30 metrů, ale ve většině případů je to kolem čtyřiceti, padesáti metrů. Nejširší je úsek ve spodní části sjezdovky Šance, měří 60 až 70 metrů.
Špičák, kam loni po třech letech poklesu návštěvnosti přijelo zase více lyžařů, pro nadcházející sezonu zdražuje skipasy o téměř čtyři procenta. Například cena celodenní jízdenky pro dospělého se zvedne z 520 na 540 korun.
"Museli jsme započítat zvýšení DPH, přesto jsme ale stále nejlevnější z českých top areálů," uvedl Kasík. Třeba na Klínovci se letos bude lyžovat za 590 korun za den, ve Svatém Petru ve Špindlerově Mlýně za 750 korun.
Jednou z mála firem, které letos naopak zlevňují skipasy, je areál v Kašperských Horách. "Celodenní jízdenka bude stát 350 korun, to je o dvacet méně než loni," uvedla Kateřina Kovaříková z areálu Snowhill.
Areál má nového partnera - společnost Unileasing
Zvýšení cen je podle Kasíka kompenzováno komfortněji vybaveným areálem. Kousek od vstupu mezi chatami Hanička a Blaženka je připravena nová jídelní terasa pro 140 lidí a u ní nové stravovací zařízení.
"Také jsme kompletně vyměnili vrtulová sněžná děla, kterých má areál devět a k tomu 16 moderních zasněžovacích tyčí. Koupili jsme i novou rolbu s navijákem. To vše bude pro návštěvníky znamenat lepší úpravu sjezdovek a kvalitu sněhu," uvedl Kasík o areálu s novým názvem Ski&bike Špičák.
Období masivních investic mohl Sport Service zahájit díky nedávnému vstupu nového partnera. Klatovský Unileasing, firma s loňským obratem 1,5 miliardy korun, totiž získala padesátiprocentní podíl, třicet procent drží TJ Špičák a po deseti procentech Vladimír Kasík a Josef Treml.
Příští rok by měl podle Kasíka v areálu přibýt nový vlek pro začátečníky, a to v dolní části sjezdovky Šance. Provozovatelé Špičáku by mohli na jeho vybudování získat dotaci z evropských fondů, o kterou už požádali. "Protože jsme komerční subjekt, tak bychom mohli dostat maximálně 45 procent z celkové investice 10,5 milionu korun," upřesnil Kasík.