Vážná nehoda na obchvatu Třemošné.

Vážná nehoda na obchvatu Třemošné. | foto: Petr Ježek, MF DNES

Řidiče na nebezpečné křižovatce u Třemošné zpomalí nové značky

  • 33
Během května se na obchvatu Třemošné u Plzně objeví nové značky, které před křižovatkou na Záluží nařídí šoférům zpomalit na sedmdesátku. Je to první z kroků, které mají zvýšit bezpečnost na frekventované křižovatce.

„Je to dočasné opatření na jeden rok,“ řekl k osazení nového dopravního značení šéf plzeňské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Zdeněk Kuťák s tím, že po celý rok budou silničáři situaci v křižovatce sledovat.

Podle Kuťáka se na tomto nejjednodušším řešení shodli správci komunikace, policisté i krajský úřad. Dál ale budou zvažovat možné úpravy křižovatky, kterých je hned několik. „Zatím je předčasné o nich mluvit,“ uvedl Zdeněk Kuťák.

Poslední vážná nehoda se na křižovatce stala na začátku dubna. „Jedno z vozidel zablokovalo křižovatku. Druhé auto skončilo na trávě za svodidly, zastavilo se až o zábradlí podchodu,“ řekla tehdy mluvčí hasičů Pavla Jakoubková.

I když podle silničářů křižovatka splňuje všechny normy, místní o ní mluví jako o křižovatce smrti. Zatím tu zahynul jeden člověk, ale v průměru se tu stane jedna těžká havárie za měsíc.

„Ukazuje se, že největším problémem je projet touto křižovatkou od Třemošné na Záluží nebo v opačném směru. Na zatíženém obchvatu Třemošné, který je silnicí první třídy, jsou trvalé proudy automobilů od Plzně i od Kaznějova. Přejet tuto frekventovanou hlavní silnici bývá pro řidiče velmi náročné,“ připustil před časem šéf krajské dopravní policie Vladimír Toman.

Křižovatka je ve směru od Plzně na Kaznějov pod kopcem, zatím je tu povolená maximálně devadesátka. To ale řada řidičů ignoruje. Šoféři přijíždějící z vedlejší silnice pak nestačí hlavní buď přejet nebo se bezpečně zařadit mezi jedoucí auta.

Loni se na této křižovatce stala každá pátá havárie na území Třemošné. Místní radnice tvrdí, že bezpečnost je pro ni prioritou.

„Záluží je součástí Třemošné. Naším zájmem je, aby cesta z jedné části obce do druhé byla co nejbezpečnější. Každou úpravu, která bezpečnost zvýší, samozřejmě vítáme,“ potvrdil místostarosta Třemošné Petr Žižka.

Druhým rizikovým místem je křížení obchvatu se silnicemi do Horní Břízy a Třemošné v místě bývalé zatáčky U Diany. Za pět let, co je obchvat Třemošné v provozu, tam zemřeli nejméně tři lidé. Tragické havárie se tam stávaly i před výstavbou obchvatu.