Vykolejený vlak zůstal stát v těžko přístupném místě. Hasičský jeřáb (na snímku) v neděli vagon na koleje zpět nedostal, přijet musel speciální jeřáb po kolejích.

Vykolejený vlak zůstal stát v těžko přístupném místě. Hasičský jeřáb (na snímku) v neděli vagon na koleje zpět nedostal, přijet musel speciální jeřáb po kolejích. | foto: Aleš Tolar, iDNES.cz

Koridor ve Stříbře je po nehodě poškozen, oprava kolejí potrvá do středy

  • 2
Nejméně do poloviny týdne budou muset cestující na trati z Plzně do Chebu dál přesedat do autobusů. Poté, co v neděli - první den provozu na nově otevřeném úseku koridoru - vykolejil ve Stříbře osobní vlak, nemohou vlaky stanicí projíždět. Oprava poškozených kolejí a výhybek potrvá několik dnů.

Odstranit následky nedělní nehody (víc o ní čtěte zde) bude podle správců železnice velmi komplikované.

"Teprve v pondělí v poledne (téměř 30 hodin po nehodě, pozn. red.) se podařilo dostat vykolejený vagon zpět na koleje. Naši pracovníci zmapovali rozsah poškození tratě a pracují na její opravě," uvedl Pavel Halla ze Správy železniční dopravní cesty.

Vykolejený vagon osobního vlaku podle jeho slov poškodil zhruba 200 metrů tratě, výhybku a její zabezpečovací zařízení. "Koleje i pražce je zapotřebí vyměnit. Výhybka je vyrobená na míru a její výměna proto bude náročnější. Zatím ji alespoň provizorně opravíme a necháme zajištěnou tak, aby po ní vlaky mohly jedním směrem jezdit," řekl Halla.

Odhadl, že trať by mohla být znovu provizorně průjezdná ve středu v odpoledních hodinách. Podle Vladimíra Kostelného, regionálního šéfa osobní dopravy ČD, mají dráhy do té doby zajištěnu náhradní autobusovou přepravu. Cestující rychlíků přesedají do autobusů mezi Planou a Kozolupy, u osobních vlaků je výluka ze Svojšína do Pňovan.

Koridor není na vině, nehodu zavinila porucha vagonu

Právě v neděli přitom po zhruba pěti letech výstavby nového koridoru měly výluky na této trati definitivně skončit. Pavel Halla ze SŽDC odmítl, že by nehoda byla důsledkem nekvalitně provedené práce na trati. "Trať prošla všemi odbornými posudky a kontrolami," řekl Halla.

Také Martin Drápal z Drážní inspekce konstatoval, že podle prvotních závěrů vyšetřování nehodu zavinila závada na vagonu.  "Velmi předběžně byly škody vyčísleny na 1,7 milionu korun," řekl Drápal.

Ve skutečnosti budou zřejmě vyšší. Halla řekl, že jen oprava kolejí bude stát kolem tří milionů.