„Dal bych si dvojku červeného, nejlépe frankovky. Máte ji?“ ptal se inspektor, tvářící se, jako běžný host. Číšník se omluvil, že frankovka není, ale nabídl jiné červené. Chardonnay. Jenže to je přece bílé víno. I přesto se inspektoři skutečně dočkali dvou deci červeného.
Nakonec se ukázalo, že víno bylo z krabice. „Obsluhující číšník k tomu sdělil, že se spletl,“ řekl šéf inspektorů pro Plzeňský a Karlovarský kraj Jan Řezáč.
Z deseti prověřovaných předzahrádek kontroloři vypisovali v polovině z nich protokoly o zjištěných pochybeních.
Měli platit i limonádu, kterou neobjednali
Kromě problému s červeným vínem narazili i na chybějící ceny u nabízených pokrmů a nápojů.
V provozovně, kde prodávali pokrmy na váhu, váha nefungovala. A ve třech podnicích číšníci inspektory ošidili.
„Předražení byla od čtyř do 21 korun. Kromě chybného sčítání nebo nápojů pod míru jsme se setkali i s tím, že nám byla naúčtována kofola, kterou si nikdo neobjednal a ani nebyla ke stolu přinesena,“ dodal šéf inspektorů Řezáč.