Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Vyrábí speciální kola pro fajnšmekry, ocelové díly spojuje pájením

Jaroslav Novák z Dolní Lukavice na Plzeňsku spojil své velké vášně - cyklistiku a techniku - a vyrábí speciální rámy na kola. Začal před osmi lety, loni si založil firmu a zkouší se postavit na vlastní nohy. „Originální rámy z oceli spojované pájením si pořizují většinou fajnšmekři,“ tvrdí specialista.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

viděl jem na ForBikes, nádherný kola, který si bohužel člověk jako já co má kolo na 10+ let nepořídí, protože na něj jednoduše nemá, jak stojí v článku... Pro fajnšmekry, jsou to krásný kousky.

0 0
možnosti

držím mu palce ... ale toto vo výrobe cyklo rámov by som určite nenazval složitou a zdlouhavější cestou. Zváranie a hydroforming u hliníku a výroba karbónových rámov je jednoznačne zložitejšia, náročnejšia na výrobu, náročnejšia na stroje a vybavenie.

1 1
možnosti

Kdo na podobném kole neseděl jen teoretizuje ...

Každej si kupte co chcete ale ručně dělaná kola mají rozhodně místo na slunci ...

2 0
možnosti

ale ne články o jejich výrobě, ty jsou nastejné brdo, jako, že někdo něco umí, ........ byly zde stovky takových, kde šlo jen zaměnit jměno a obor.

Jinak je to nebetyčná nuda.

0 0
možnosti

J42a91n 26P11e66r46n63i25k

3. 9. 2018 14:04

Viděl jsem a těžkal oceláčka ve Skotsku - Flying Scott. Pájeno stříbrem do mufen, zlaceno (proti oxidaci). Krása, Celé kolo vážilo 7kg. Cena 4000 liber (osazeno Campagnolo Record Red)

1 0
možnosti

Tak borce na podobných kolech jsem viděl sjíždět svahy v NP samozřejmě mimo cestu, nao měli zaková krásná kola, chrániče pa ́páteře a ještě bůhvíco, ale chyběla jim pokora k přírodě.

Jinal ale také mám rád špičkové výrobky, a toho výrobce chválím.

1 0
možnosti

J49a60n 25C26e81p80e33k

3. 9. 2018 12:23

Kdo v dnešní době chce mít na kole ocelový rám a pak se s tím dřít?

0 0
možnosti

J68a39n 22P78e41r68n69i82k

3. 9. 2018 14:00

Takový ocelový rám má cca 1.2kg.

1 0
možnosti

Že je hliník jako takový lehčí vůbec nemusí znamenat, že rám kola musí být lehčí.Ocel je totiž naopak cca 3x pevnější a pružnější.

Pevnost v tahu:

Ocel CrMo 4130: : 590-760Mpa

Hliník: 50-300 MPa

1 0
možnosti

No to sice ano, ale zase z hliníku uděláte při stejné hmotnosti profil většího průměru a teď pozor: tuhost profilu na ohyb je úměrná cca druhé až čtvrté mocnině šířky či průměru, záleží na tvaru a tloušťce stěny. Takže ve výsledku si polepšíte víc než jen prostým poměrem vlastností materiálu.

0 0
možnosti

Jen blázen si pořídí ručně pájené kolo. Pájení je mně pevné jak vaření.

A to nemluvím o srovnávání se strojním často plazmovým vaření. Jedinou výhodou je že nemusí moc umět vařit a dávat si pozor na napětí v kovovém rámu.

obecně od ocele se už u fajšmekrů ustupuje a to nejen kvůli váze, ale i kvůli profilu rámu. Tím jak se používají kompozici jsou tvary často elipsovité aby co nejvíce zmenšovali odpor vzduchu.

Pokud vařit tak se často více využívá hliníku. Jo jenže ten se musí umět vařit a mít na něj i technologii.

Suma sumárum. Reklama na firmu od které bych nebral ani pozdravení.

Spíše si říkám zda má vůbec svářečské zkoušky. A kolik důveřivců je ochotno tohle amatérství platit.

0 6
možnosti

Pane, vy o dnešních ocelových trubkách a rámech výte prd. O plazmovém "vaření" taky nic nevíte! Neztrapňujte se tady.

0 0
možnosti

Ocel je sice těžší, ale rám je takový měkčí a více odolný vůči nárazům, více pruží a tolik nepraská a je odolnější vůči např soli.

Jezdím oceláka v zimě, sice trochu rezne, ale s tím se počítá.

Váhový rozdíl na kole s hodně podobnými komponenty je cca 3,5 kg, u mého.

Takže za mne ocel má stále význam, ale hodně ustoupila do pozadí.

1 0
možnosti

Jenom by mne zajímalo proč se v roce 2018 bavíme ještě o oceli?

Otázka zní kolik stojí jeho kolo jako celek, ale o kvalitě bych si nedělal iluze.

2 2
možnosti

Mno, jo pájením na tvrdo byly ještě v šedesátejch spojovány všechny Favority, Esky usw. Ocel? Legované slabostěnné trubky způsobily to, že rámy Favoritů byly lehoučké a ještě daleko po té době si je staré kupovali aktivní závodníci...

4 2
možnosti
  • Nejčtenější

Ozbrojenci vtrhli do domu a svázali podnikatele s rodinou, zřejmě šlo o mstu

12. dubna 2024  9:44,  aktualizováno  15:08

Policisté z Česka i Německa pátrají na Domažlicku po ozbrojencích, kteří v noci na dnešek přepadli...

Plzeň - Slavia 1:0, šlágr rozhodl v závěru Šulc, hosté po týdnu spadli z čela

14. dubna 2024  17:09,  aktualizováno  19:59

Zásadní zpráva ze šlágru fotbalové ligy z Plzně, kde se představila první Slavia: největší radost...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Plzeň - Fiorentina 0:0, domácí hlavně bránili, i tak dál drží šanci na semifinále

11. dubna 2024  17:28,  aktualizováno  20:42

Plzeňští fotbalisté uhráli v úvodním čtvrtfinále Konferenční ligy proti italské Fiorentině cennou...

Koubek: Jásot po zápase? To kvůli koeficientu. V odvetě chceme hrát stejně

11. dubna 2024  22:08

Vteřinu po skončení zápasu mu ruce vylétly nad hlavu, pak si zapumpoval zaťatou pěstí. Až to...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Český patriot zachránil barokní faru v Chudenicích. Chtěl pomoct své vlasti

15. dubna 2024

Zchátralá barokní fara v Chudenicích u Klatov měla štěstí v neštěstí, když na ni narazil český...

Práce bez smlouvy, špinavá ubytovna. Ukrajinci v kraji otročí, říká analýza

16. dubna 2024  10:02

Uprchlíky z Ukrajiny některé pracovní agentury zneužívají jako novodobé otroky. Přispívá k tomu...

Dal pěstí cizinci, ten se praštil do hlavy a zemřel. Recidivista dostal 7,5 roku

15. dubna 2024  15:22

Na sedm a půl roku poslal soud do vězení za loňskou smrt Ukrajince v centru Plzně Ondřeje Hlaváče....

Plzeň krok od finále. Musíme být spokojení, ale zároveň pokorní, říká kouč

15. dubna 2024  12:15

Jedno vítězství dělí házenkáře Talent týmu Plzeňského kraje od jubilejního desátého postupu do...

Při modernizaci trati z Plzně do Německa vybudují u Holýšova dlouhý tunel

15. dubna 2024  10:18

Správa železnic plánuje zmodernizovat do roku 2030 trať z Plzně přes Domažlice do Německa. Holýšov...

Advantage Consulting, s.r.o.
SVÁŘEČ CO2 (40.-45.000 KČ)

Advantage Consulting, s.r.o.
Plzeňský kraj
nabízený plat: 40 000 - 45 000 Kč