Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vlaky se dva dny po srážce rychlíků u Horažďovic vrátily na obě koleje

  14:31aktualizováno  14:31
Na železniční trati u Horažďovic na Klatovsku, kde se v úterý srazily rychlíky Rožmberk a Vajgar, už se od čtvrtečního poledne jezdí po obou kolejích. Rychlíky i osobní vlaky tak opět jezdí podle jízdního řádu. Dosud kvůli jednokolejnému provozu nabíraly zpoždění.

Drážní hasiči a lidé ze specializovaných firem ve středu odklízeli následky srážky dvou rychlíků u Horažďovic. Likvidovali trosky vagonů a vyprošťovali lokomotivu, která vykolejila. Bylo také nutné opravit poškozené koleje. (5. srpna 2015) | foto: Martin Polívka, MAFRA

„Správa železniční dopravní cesty už trať plně zprovoznila, od čtvrtečního poledne se jezdí po obou kolejích,“ potvrdila mluvčí ČD Radka Pistoriusová.

Provoz na trati Plzeň - České Budějovice přerušila úterní srážka rychlíků u stanice Horažďovice předměstí, při níž se zranilo asi padesát lidí. Sedm z nich utrpělo vážnější zranění. Podle informací ze čtvrtečního odpoledne zůstává v nemocnicích v Plzn, v Klatovech a v Českých Budějovicích celkem pět lidí.

Zdejší dvoukolejná trať byla zcela neprůjezdná až do středečního odpoledne, po 14. hodině se podařilo obnovit provoz alespoň na jedné koleji. Díky tomu mohla skončit výluka, ale vlaky tu dál nabíraly až dvacetiminutová zpoždění.

Od čtvrtečního poledne už spoje jezdí podle jízdního řádu, protože vlaky mohou využívat obě koleje.

Železničářům se podařilo odklidit vykolejené vagony i opravit trať rychleji, než se předpokládalo. Původní odhady totiž hovořily o tom, že jednokolejný provoz na trati potrvá až do soboty.

Dráhy už obdržely první žádost o odškodnění

Drážní inspekce a policie nyní pracují na objasnění nehody, kterou zapříčinilo přehození výhybky pod předposledním vozem rychlíku Rožmberk.

Podle náměstka generálního inspektora Drážní inspekce Jana Kučery se zřejmě jedná o selhání člověka, protože horažďovické nádraží se v době nehody opravovalo a výhybky se přehazovaly ručně.

„Standardně jsou výhybky technicky zajištěné, aby nebylo možné je přehodit pod jedoucím vlakem. V tomto případě zařízení bylo nefunkční, o čemž ale lidé ve stanici věděli. Měli se řídit technologickými postupy, které na nefunkčnost zařízení pamatují,“ vysvětlil Kučera. Policisté už zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání trestného činu obecné ohrožení, zatím ale nikoho neobvinili.

Cestující, které nehoda postihla, mají nárok na vrácení jízdného a také na odškodnění od Českých drah. „Dosud byla elektronickou cestou uplatněna jedna žádost,“ informovala Pistoriusová.

U stanice Horažďovice předměstí se srazily rychlíky (6. srpna)

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

I drobečci z novorozenecké JIP na brněnském Obilním trhu poznají teplo mámina...
Smrt holčičky, kterou svěřili tetě, možná změní pravidla pěstounské péče

Případ dvouleté holčičky z Rokycan, která v pondělí v nemocnici podlehla následkům týrání, nejspíš rozpoutá velkou diskuzi o pravidlech svěřování dětí do...  celý článek

Registr vozidel (ilustrační foto)
Plzeňský registr vozidel je zavalený žádostmi, přibudou další úředníci

Registr vozidel plzeňského magistrátu je zavalený žádostmi o přihlášení automobilů nebo změnu vlastníka. Nápor začal v okamžiku, kdy zákon umožnil přehlašování...  celý článek

Antonín Schleiss (vpravo) se svým advokátem u Krajského sodu v Plzni během...
Bývalého náměstka silničářů soud zprostil obžaloby z dotačního podvodu

Krajský soud v Plzni zprostil obžaloby bývalého technického náměstka domažlické správy a údržby silnic Antonína Schleisse. Ten čelil obvinění, že poškodil...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.