Cestující v Plzni pospíchají při přestupování z jedné tramvaje na druhou.

Cestující v Plzni pospíchají při přestupování z jedné tramvaje na druhou. | foto: Jiří Bervida, MAFRA

Koalice ODS a ČSSD musí sladit hlasy kvůli tramvajové trati na Borská pole

  • 2
Plzeňští radní sbírají argumenty k poslednímu kroku na cestě ke stavbě dvou kilometrů tramvajové trati od Klatovské třídy za areál univerzity na Borských polích. Koalice ODS a ČSSD přitom musí sladit hlasy. Socialisté totiž po nástupu na radnici pochybují, zda má projekt na 600 milionů korun smysl.

Na Borská pole jezdí desítky tisíc studentů a zaměstnanců firem v průmyslové zóně. Autobusová linka číslo 30, která tam jezdí, je přitom proslulá přecpanými vozy. I proto se už přes deset let ve městě mluví o nutnosti postavit koleje k vysokoškolskému areálu.

Tramvajová linka povede až k Západočeské univerzitě.

Tramvajová linka povede až k Západočeské univerzitě na Borská pole.

Radní si včera nechali snést na hromadu argumenty, proč má tramvaj na Borská pole jezdit. Zastánci trati zřejmě v přesvědčovací bitvě vítězí. A pokud nepřijde nečekaný zvrat, v příštím roce stavba trati vedená Kaplířovou ulicí k univerzitě odstartuje a do čtyř let bude hotova.

"Mně se potvrdilo, že projekt je dobrý a zasadím se, aby koalice našla shodu na tom, že se uskuteční," prohlásil primátor Martin Baxa. Ten je přesvědčen, že plánovanou tramvajovou trať není možné nahradit například linkou trolejbusu.

Šimák trať podpoří, jen když se najde dost peněz

Někteří členové rady z ČSSD ale o projektu pochybují. Jedním z nich je náměstek primátora Miloslav Šimák, který má na starost dopravu. Ten uvedl, že by město mělo zvážit odklad stavby na dobu, až budou opravené stávající trati. Zmínil i možnost, že by k univerzitě místo tramvají mohly jezdit trolejbusy.

Také prohlásil, že bude pro tramvajovou trať, pokud na ni najde dost peněz ekonomický náměstek primátora Martin Zrzavecký (ČSSD). Ten po včerejšku tvrdí, že se se přiklání k tomu, aby projekt tramvajové trati pokračoval. "Město by na ni mohlo využít 150 milionů korun z dotace Evropské unie. Část stavby by pomohla financovat Evropská investiční banka," řekl Zrzavecký.

Dalších 150 milionů korun by pak město muselo najít v příštích letech v rozpočtu města,

,