Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Správci kolejí v létě přeruší kvůli turistům opravu trati do Železné Rudy

  13:02aktualizováno  13:02
Správa železniční dopravní cesty během letních prázdnin přeruší rekonstrukci trati Klatovy - Železná Ruda, aby turisty mířící na Šumavu neobtěžovaly výluky. Nyní skončila první část prací a od září bude rekonstrukce pokračovat. Nové koleje, nástupiště či zabezpečovací a sdělovací zařízení vyjdou na 930 milionů korun.

Na nádraží v Nýrsku zatím ovládá mechanické závory výpravčí. Po rekonstrukci trati bude zařízení fungovat automaticky. (23. června 2015) | foto: ČTK

„Trať z Klatov do Železné Rudy je součástí důležité spojnice z Plzně na Šumavu,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý. Podle mluvčího SŽDC Pavla Tesaře je hodně využívaná pro dojíždění do práce, v zimě a v létě turisty.

„S výjimkou Klatov budeme rekonstruovat všech sedm stanic a jednu zastávku,“ řekl Lubor Hrubeš, ředitel Stavební správy západ SŽDC. V nejvíce poškozených místech mezi stanicemi se obnoví i železniční svršek. Jde zhruba o tři kilometry kolejí, hlavně u Zelené Lhoty.

Práce mezi Klatovy a Železnou Rudou začaly v březnu a mají být dokončeny v únoru 2016. „Dnes skončila první část z Alžbětína na Špičák a Zelená Lhota a Hojsova Stráž. Už bylo proinvestováno 40 procent,“ řekl ve středu náměstek Stavební správy západ SŽDC Pavel Paidar.

Kvůli tomu, že je Železnorudsko rekreační oblastí, přeruší SŽDC práce v červenci a srpnu a výluky opět začnou v září, kdy bude stavba pokračovat směrem k Janovicím nad Úhlavou. „Rekonstrukce trati umožní, aby vlaky jezdily častěji,“ dodal Paidar.

Ze stanic zmizí obsluha, centrála bude v Alžbětíně

Nová výhybna, která vznikne v Zelené Lhotě, umožní vlakům křižovat. „Eliminujeme tím zpoždění a navýšíme kapacitu trati,“ řekl Paidar.

Nově se také uvažuje o tom, že by regionální vlaky jezdily z bavorského Plattlingu až do Klatov; dosud jely jen na Špičák.

Centralizovaná obsluha celého úseku bude v Železné Rudě-Alžbětíně, odkud bude dálkově řízená trať až do Klatov. Ze stanic tak zmizí obsluha. „Skončí také mechanické závory. Vše bude plně automatické a na přejezdech budou světla,“ vysvětlil Paidar. Traťová rychlost se zvýší na 60 až 90 km/h, což bude možné třeba u Janovic.

„Vlaky na Plzeň jsou hodně vytížené zejména v létě a v zimě, kdy je využívají pěší, cykloturisté a lyžaři,“ řekl místostarosta Železné Rudy Milan Kříž.

Pokud by spojů bylo více, využívali by je častěji místo aut také obyvatelé Šumavy. Hlavní tah z Plzně do Železné Rudy je přetížený a nebezpečný. „Navíc už by se mělo letos jezdit vlaky i zelenými autobusy na společnou jízdenku,“ řekl Kříž. Ta by měla platit i za hranicemi.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Christopher Lamber odešel od úterního soudu s podmínkou. (17. 10. 2017)
Soud zmírnil trest řidiči, který ujížděl před policisty. Dostal podmínku

Krajský soud v Plzni snížil trest jednadvacetiletému muži z Německa, který v dubnu nezaplatil u čerpací stanice a ujížděl po dálnici D5 před policisty. Ve...  celý článek

Trestní zákoník (ilustrační foto).
Slovák, který zneužíval děti, bude po šesti letech ve vězení vyhoštěn

Muž ze Slovenska, který je ve vězení za sexuální zločiny na vlastních dětech, bude po odpykání trestu vyhoštěn z České republiky. Rozhodl o tom plzeňský...  celý článek

Veronika Petrová přijela kvůli volbám až ze Švýcarska. (20. 10. 2017)
Je to povinnost, říká žena, která kvůli volbám jela z Curychu do Plzně

V pět ráno přijela do Plzně a o půlnoci se vrací zpět do Curychu. Stovky kilometrů cestovala šestadvacetiletá Veronika Petrová jen proto, aby mohla jít k...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.