Chodec v Plzni nepřežil srážku s hasičským autem jedoucím pod majáky. | foto: Petr Ježek, MF DNES

Řidič hasičské tatry za smrt chodce v Plzni nemůže, zjistili experti

  • 40
Řidič hasičské tatry nemůže podle znaleckého posudku za lednovou smrt chodce, kterého mnohatunové auto srazilo na Klatovské třídě v Plzni, když pod majáky jelo po kolejích k zásahu. Policie tak případ nyní odložila.

Hasiči pospíchali 19. ledna dopoledne k těžkému zranění muže, kterého v areálu mlékárny přimáčkl kamion k nákladové rampě. Za zastávkou tramvaje U Práce se na kolejích před houkajícím autem nečekaně objevil čtyřiapadesátiletý muž. Řidič na krátkou vzdálenost nedokázal mnohatunové zásahové auto zastavit.

I když zraněnému chodci hasiči okamžitě začali poskytovat první pomoc, chodec na místě zemřel. Byl první letošní obětí dopravních nehod v Plzni.

„Prověřování bylo ukončeno, případ je odložený. Na základě znaleckých posudků bylo zjištěno, že řidič hasičského vozu nic neporušil. Navíc chodec byl pod vlivem alkoholu, jeho hodnota přesáhla 1,5 promile,“ uvedla plzeňská policejní mluvčí Veronika Hokrová.

Chodec v Plzni nepřežil srážku s hasičským autem jedoucím pod majáky.

Záchranářská auta jsou standardně vybavovaná záznamovou technikou, která kromě obrazu dění před autem zaznamenává i rychlost vozu v tom kterém okamžiku jízdy.

Podle informovaného zdroje už před vjezdem do křižovatky U Práce hasičské auto zpomalilo a se zapnutými majáky i houkačkou projíždělo po tramvajových kolejích kolem zastávky.

Když se blíží houkačky, chodci by raději neměli přecházet

Chodec přecházel silnici za tramvajovou zastávkou ve směru na Bory. Podle svědků s největší pravděpodobností vyšel zpoza stojící tramvaje. Na borské straně nástupního ostrůvku není přechod pro chodce, ten je jen na jeho opačné straně směrem do centra Plzně.

Záchranářská auta jezdící pod modrými majáky a houkačkami sice mají přednost v jízdě, jejich řidiči ale musejí být obzvláště opatrní. Václav Ircing z Besipu připomíná, že ostatní by jim měli umožnit co nejbezpečnější průjezd.

„V ulicích měst mezi domy se zvuk sirén tříští, mnohdy není jasné, odkud houkající vozidlo přijíždí. Ostatní řidiči musejí dopředu přemýšlet, kam uhnou, aby vozy s právem přednosti v jízdě projely. Chodci by raději neměli vstupovat do vozovky, dokud houkající auta nepřejedou,“ radí Václav Ircing.

19. ledna 2017