Změna vodorovného dopravního značení na plzeňské Klatovské třídě.

Změna vodorovného dopravního značení na plzeňské Klatovské třídě. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Důležitá plzeňská křižovatka se změnila, řidiči musí být ve střehu

  • 13
Po dlouhém zvažování se dopravní experti a policisté shodli na přemalování jízdních pruhů u křižovatky Klatovské třídy se Sukovou ulicí v Plzni na Borech. Cílem změny je, aby auta odjíždějící z centra Plzně směrem na Klatovy stála co nejméně v kolonách zejména v odpoledních špičkách.

Za tramvajovým ostrůvkem na náměstí Míru směrem z centra Plzně na tom byli až do nedávna nejlépe řidiči, kteří jeli rovně ke konečné tramvají na Borech. Mohli si vybrat, protože oba odbočovací pruhy sloužily současně i pro jízdu rovně. To už ale neplatí. Teď je pravý pruh jen pro odbočení do Sukovy ulice, levý je pro jízdu rovně a pro odbočení doleva do ulice 17. listopadu.

Dopravní expert ze Správy veřejného statku města Plzně Ondřej Vohradský říká, že s policií a dalšími odborníky dlouho přemýšleli, jestli je lepší nechat vše ve stavu, na jaký byli řidiči zvyklí, nebo pruhy přemalovat. Nakonec se rozhodli pro druhou variantu.

„Každé z řešení má své výhody a nevyhody. Tím, že je nově pravý jízdní pruh určený jen pro odbočení do Sukovy ulice, se lépe využije doplňková šipka světelné signalizace. Ze Sukovy ulice je poměrně dlouhý interval pro zelenou při odbočení na Klatovskou třídu ve směru do centra, ten teď mohou bez omezení využívat i auta jedoucí opačným směrem. Dříve stačilo jediné auto v pravém pruhu, které jelo rovně, a musela za ním stát i všechna odbočující auta,“ vysvětluje Ondřej Vohradský.

Nevýhodou nového řešení podle něj je, že auta jedoucí dál po Klatovské třídě ke konečné tramvají na Borech, mají jeden společný pruh s auty odbočujícími doleva do ulice 17. listopadu.

„Pokud jede tramvaj, odbočující vůz zablokuje i vozy jedoucí rovně Když auto najede na koleje, zablokuje tramvaje,“ vysvětluje Vohradský.

Sám se byl na chování řidičů podívat po přemalování dopravního značení a nezjistil, že by jim tato úprava dělala nějaké problémy.

Doplňková šipka prodlužující interval pro odbočení do Sukovy ulice má být také pobídkou pro šoféry, kteří jedou na Klatovy. Má je přimět, aby nejezdili dál rovně po Klatovské třídě kolem věznice, ale aby využili právě Sukovu ulici, která se na kruhovém objezdu přímo napojuje na klatovský dálniční přivaděč.