Omezení se týká pouze tranzitní dopravy. Nákladní vozy, které míří například do velkých firem mezi Svojkovicemi a Volduchami, budou cestu přes Rokycany či z druhého směru využívat i nadále.
„Doufáme, že to přinese alespoň částečné omezení nákladní dopravy. V současné době jsou to určitě desítky někdy i stovky kamionů, které přes naší obec denně projedou. I kdyby to tedy bylo pouze deset až patnáct procent kamionů, které by se nám vyhnuly, bylo by to dobře,“ říká starosta Holoubkova Lukáš Fišer.
Zákaz tranzitní dopravě |
„Když chceme zakázat tranzit vozidel nad 12 tun, musíme pro ně mít objízdnou trasu. V tomto případě je evidentní, že objízdnou trasou je dálnice D5,“ uvedl letos v březnu náměstek hejtmana Plzeňského kraje pro dopravu Pavel Čížek, když se o projektu na omezení tranzitní dopravy začalo opět jednat.
Kromě Rokycan nákladní auta a kamiony nemohou projíždět ani přes Svojkovice, Holoubkov, Mýto a Kařez.
Na zákaz průjezdu kamionů naváží i středočeské obce Cerhovice, Žebrák a Zdice. Obce nyní dojednávají povolení.
Už v roce 2013 chtěl tehdejší náměstek plzeňského hejtmana pro dopravu Václav Bauer osadit 400 zákazových značek pro kamiony od Ejpovic až po hranici Plzeňského a Středočeského kraje. Jenže nic z toho se nakonec neuskutečnilo.
Ejpovickým by v budoucnu měl ulevit obchvat, který odvede auta kolem průmyslové zóny u sjezdu z dálnice.
Kamiony nejezdí po D5, ale po staré silnici (18. března 2018)
19. března 2018 |