Plzeňští městští policisté nasazují botičky na špatně zaparkovaná auta...

Plzeňští městští policisté nasazují botičky na špatně zaparkovaná auta (ilustrační snímek) | foto: Daniel Beran, MAFRA

K botičce v Plzni už můžete přijít i mimo centrum města

  • 10
Plzeňská městská policie začala nasazovat botičky na zaparkovaná auta i daleko od centra města. Dosud se to dělo jen výjimečně. Strážníci se hájí tím, že přibývá oznámení od lidí, kteří je na špatně zaparkovaná auta upozorňují.

Jednou z lokalit, kde strážníci nově pravidelně nasazují botičky, je Břeňkova a části Hálkovy ulice u jižního nádraží.

Jana Pužmanová z velitelství plzeňské městské policie obhajuje nasazování botiček tím, že řidiči v této lokalitě nerespektují zákazy zastavení, osobní auta nechávají na parkovišti pro nákladní vozy nebo stojí na chodníku.

"To je hlavní důvod. Jezdíme prověřit každé oznámení od lidí. Pokud takové auto tvoří překážku silničnímu provozu, strážník nenasadí botičku, ale na řadu přijde odtah," uvedla Pužmanová.

Za parkování v zákazech nebo na chodnících strážníci za prvních devět měsíců letošního roku nasadili v Plzni přesně 5 234 botiček.

Ale to není všechno. V průměru dvanáct set botiček měsíčně rozdají pracovníci firmy Parking Plzeň, která hlídá, zda řidiči platí za parkování ve vymezených zonách.

"Zatím jsme se dostali k hranici 57 procent platících řidičů. Ale stačí málo a řidiči v disciplíně poleví. V době oslav osvobození jsme tolik nekontrolovali a po pouhém týdnu počet platících prudce klesl," sdělil šéf parkovací firmy Martin Pytlík.

Zpoplatněné parkovací zóny jsou v centru. A budou se rozšiřovat. V současné době se buduje parkovací dům na Rychtářce, od loňského podzimu začalo za odstavení auta delší než tři hodiny ve svém parkovacím domě vybírat obchodní centrum Plaza.

Výstavba nového divadla naproti Plaze vyžene z neoficiální parkovací plochy nejméně dvě stovky aut a zřejmě v nedaleké budoucnosti se placené parkování rozšíří i do oblasti mezi Kollárovou ulicí a jižním nádražím. Lidé, kteří tam bydlí, si stěžují, že téměř nemají šanci najít tu pro svá auta místo.

Začnou budovat P+R parkoviště, první bude u Škodovky

Město zvažuje, že některá parkoviště změní v takzvaná P+R, na kterých by řidiči odstavili za poplatek auto a dál jezdili městskou dopravou. Jako je to například v Praze.

"Jedno takové parkoviště by mělo být mezi Škodovkou a autobusovým nádražím. Dnes tam nechávají vozy i lidé ze Škodovky, i když mají možnost nechat auto uvnitř firemního areálu. Naším cílem je dosáhnout, aby parkoviště využívali lidé, kteří to skutečně potřebují," řekl náměstek primátora Petr Rund.

Podobně by podle náměstka mohlo fungovat i parkoviště před zimním stadionem, v Bolevci u konečné tramvají nebo u obchodního centra na Rokycanské třídě.

"Vše je samozřejmě podmíněno navazující kvalitní městskou dopravou," zdůraznil Rund.

Do budoucna je naplánován přestupní terminál na městskou dopravu s parkovištěm P+R u klatovského přivaděče za borskou věznicí. Až bude hotova tramvajová trať k univerzitě, tramvaj z terminálu dojede do centra města zaméně než 15 minut.

Využili byste možnost nechávat v Plzni auto na parkovištích P+R?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 úterý 16. listopadu 2010. Anketa je uzavřena.

NE
NE 235
ANO
ANO 170