Martin Drápal z Drážní inspekce řekl, že zjištěné nedostatky budou řešit rovnou s Dopravními podniky. A budou chtít vědět, jak případy vyřešily.
Řidiče hříšníky čeká pohovor s důrazným připomenutím předpisů, případně i finanční postih. "Pokud se jedná o opakované prohřešky, může následovat vyšetření u dopravního psychologa a v krajním případě i upozornění na možnost ukončení pracovního poměru," vyjmenoval generální ředitel Dopravních podniků Michal Kraus.
Nikdo z Dopravních podniků o pondělní akci policie a Drážní inspekce netušil. Drážní inspektoři se přitom s radarem mohou v ulicích Plzně objevit a měřit tramvaje i trolejbusy kdykoli a kdekoli znovu.
Kraus řekl, že chování řidičů si namátkově kontrolují i samy Dopravní podniky. "Koupili jsme si vlastní radar a využíváme ho. Navíc můžeme řidiče kdykoli zkontrolovat, když si stáhneme data z jejich tachografů, které jízdu zaznamenávají. Letos v říjnu jsme takhle zjistili porušení u šesti řidičů," přiznal Kraus.
Dlouhodobě se ale tramvajáci v dodržování předpisů zřejmě zlepšují. Když je Drážní inspekce kontrolovala před čtyřmi roky, byly výsledky podstatně horší než letos. Tehdy rychlost překročila sedmina všech řidičů.