(Ilustrační foto)

(Ilustrační foto) | foto: Profimedia.cz

Inspekce prokázala, že v plzeňských hospodách šidí zákazníky

  • 3
Provozovatelé plzeňských restaurací, barů a pivnic šidí svoje zákazníky. Pouze v necelé třetině podniků zaplatí podle zjištění České obchodní inspekce hosté skutečně jen to, co si objednali.

"Když bude Plzeň hlavním městem evropské kultury, nechceme, aby odsud návštěvníci odjížděli s pocitem, že se tu hodně šidí. Chceme, aby Plzeň byla hlavním městem i v poctivosti," vysvětloval šéf regionálních inspektorů Milan Javorský, proč vyrazil se svými lidmi na kontroly.

Navštívili v Plzni celkem deset podniků. Vybírali si ty, kde se v sezoně objevuje hodně lidí. Nevynechali ani v létě tolik oblíbené předzahrádky. Sedmi provozovatelům teď hrozí ve správním řízení od České obchodní inspekce mnohatisícové pokuty.

Nápoje byly často pod mírou, chyběly i nápojové lístky

Za nápoje pod míru nebo za to, že obsluha přinesla nápoj už rovnou s ledem v jedné sklenici, což znamená, že nemáte šanci zjistit, zda vás prodejce na množství nápoje šidí.

"Někde dokonce chyběly i nápojové lístky, takže když si inspektoři objednávali, nevěděli, kolik zaplatí. Stále se setkáváme s chybějícím úředně ověřeným sklem pro případné překontrolování množství nápoje. Narazili jsme na případ, kdy nám obsluha nebyla schopná vydat doklad o nákupu," vypočítal Javorský.