Představení vzniklo v roce 2012, autorsky se na něm podílel i učitel turínské cirkusové školy Flic Roberto Magro a umělecký šéf společnosti Plzeň 2015 Petr Forman.
„Petr nám hodně pomohl, díky jeho supervizi se ta show hodně proměnila, dal nám spoustu podnětů,“ líčí jeden ze členů Alessandro Maida.
Představení vznikalo zhruba půl roku, a to i v Praze. Čerpá hodně ze surrealismu. „Inspirovali jsme se dílem Tima Burtona i Alenkou v říši divů,“ říká Maida a dodává, že hra je jakousi cestou do duše starého klauna, začíná dokonce pohřbem.
„Neumírá ale fyzicky, umírá podstata starého klaunství. Následující dění je definováním nového cirkusu,“ vysvětluje Alessandro Maida.
V díle se objevuje i řada každodenních témat, akrobaté se pokoušejí nastavit zrcadlo sobě samým. „Objevují se tam tedy věci jako peníze, počítač, závislost,“ říká Alessandro.
„Naším vyjadřovacím jazykem je směs divadla, tance a akrobatických prvků. Používáme ale také jednokolku, žebřík, vidět bude žonglování. To vše bude propojeno ve snovém příběhu,“ přiblížil Alessandro Maida a ujistil, že využívají hojně i humoru.