Příčina vzniku hrbolů na dálnici D5 u Plzně zatím není známa. (25. 8. 2017) | foto: Martin Polívka, MF DNES

Hrboly na dálničním přivaděči u Kyšic zmizely, nový povrch zatím nebude

  • 0
Po dvaceti letech od zprovoznění dálnice D5 se ve směru od Plzně do Ejpovic vytvořily až několik centimetrů vysoké hrby. Silničáři je sice odstranili, ale nový povrch prozatím pokládat nebudou. Musí zjistit příčinu.

„Příčin zvlněné vozovky může být celá řada, mluvit o nich teď by byla spekulace,“ uvedl ředitel plzeňského Ředitelství silnic a dálnic Zdeněk Kuťák.

Není vyloučené, že se pod vozovkou změnily stavy spodní vody, jsou poškozené nebo ucpané drenáže nebo začal kvůli vyšší vlhkosti bobtnat materiál navezený do spodních vrstev frekventované komunikace.

Na dálnici se od loňského února jezdí rychlostí 110 kilometrů v hodině. V boulícím se úseku je rychlost snížená na 90 kilometrů v hodině.

Po dobu oprav, které by měly skončit dnes, se daným úsekem může jezdit 80 kilometrů v hodině.

Podobný problém s příčnými hrboly přes vozovku nedávno řešili správci dálnice D5 u středočeské Bavoryně. Nakonec udělali kompletní rekonstrukci tělesa dálnice, při kterém odtěžili podkladní vrstvy do několikametrové hloubky a dálnici ve směru na Prahu udělali zcela novou.

Pořádné zhoupnutí v současné době čeká na řidiče i na dálnici D5 při jízdě po dálničních mostech kolem 101,5 kilometru mezi sjezdy Nýřany a Ostrov a u Stříbra. Nerovnosti jsou v obou směrech.

Vedoucí tamní správy a údržby dálnice řekl, že úsek ve směru od Plzně na Rozvadov čekají úpravy až v příštím roce. „Plánovaná je oprava přibližně od sjezdu Heřmanova Huť až po odpočívku Kladruby,“ vysvětlil Jaromír Věk.

Stavbaři opraví kromě povrchu dálnice i přechody mezi dálničním tělesem a mostem. Po dobu opravy by měla doprava jezdit obousměrně jen v pásu určeném pro jízdu od hranice s Německem na Plzeň a Prahu.

Zvlněný dálniční přivaděč u Kyšic. (24. 3. 2017)

24. března 2017