Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zastávky v Plzni na Slovanech čeká oprava, dlažbu nahradí panely

  8:30aktualizováno  8:30
Dopravu na Francouzské třídě v Plzni od 5. října zkomplikuje rekonstrukce čtyř autobusových zastávek. Stanice „Poliklinika Slovany“ bude v obou směrech přeložena a zastávka „Pošta Francouzská“ nebude fungovat vůbec. Omezení se dotkne i motoristů.

Poškozený povrch zastávky na Francouzské třídě v Plzni na Slovanech. (27. září 2015) | foto: Petr Eret

Kvůli opravě zastávek se změní trasa zřejmě nejvytíženější linky ve městě číslo 30 i linky 29. „Zastávka Poliklinika Slovany bude pro oba směry přeložená do Částkovy ulice mezi kruhový objezd a křižovatku s Rychtaříkovou ulicí. Autobusy pojedou z kruhové křižovatky Částkovou ulicí a dále Slovanskou třídou,“ uvedl Ondřej Liška z Plzeňských městských dopravních podniků.

Protože kvůli objížďce autobusy minou zastávku „Slovany“ na konečné tramvaje číslo 1, budou stavět u tramvajové zastávky Vřesová.

Zastávka „Pošta Francouzská“ bude po dobu rekonstrukce zcela zrušená a to pro oba směry.

Komplikace čekají i motoristy, protože opravované zastávky jsou v obou směrech přímo v jízdních pruzích. To znamená, že Francouzská třída nebude průjezdná, ale bude přístupná z bočních ulic. Rekonstrukce by měla trvat dva měsíce.

Dlážděný povrch zastávek na Francouzské třídě se opravuje po devíti letech. V Plzni byly první se speciálními obrubníky. Ty umožňují autobusům najet až těsně k chodníku, který je ve stejné výšce, jako podlaha nízkopodlažních autobusů.

Ondřej Vohradský ze Správy veřejného statku města Plzně řekl, že právě na Francouzské třídě se nyní bude zkoušet další nový povrch.

„Bude seskládaný z betonových panelů, kde je v jednom kusu vozovka i speciální obrubník s takzvanou hranou nástupiště. Doufáme, že tento typ bude mít vyšší životnost,“ řekl Vohradský.

Stavbaři na Francouzské třídě také vyzkouší různé usazení panelů. Ve dvou zastávkách budou usazeny do štěrku, jak předepisuje výrobce. U zbývajících dvou ale nechají stavbaři mezi panely a konstrukcemi pod nimi několikacentimetrovou mezeru. Tu pak vyplní speciální hmotou, která ucpe každou skulinu a pak vytvrdne. „V Praze tuto technologii zkoušejí na přejezdech přes tramvajové tratě, řekl Vohradský.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Smart city polygon, kde si zájemci mohou vyzkoušet, jak fungují chytrá města....
Nové centrum ukáže, jak funguje chytré veřejné osvětlení nebo parkování

Možnosti, jak využít moderní technologie a zlepšit kvalitu života, nabízí nové centrum Smart city polygon v Plzni. Představuje aplikace, které ušetří peníze za...  celý článek

(ilustrační snímek)
Muž nahlásil bombu na plzeňském soudu, dostal čtyři roky a musí platit

Čtyři roky ve vězení stráví Štěpán Paleček za šíření poplašné zprávy. Před dvěma roky oznámil, že je na plzeňském krajském soudu bomba. Kromě toho musí...  celý článek

Christopher Lamber odešel od úterního soudu s podmínkou. (17. 10. 2017)
Soud zmírnil trest řidiči, který ujížděl před policisty. Dostal podmínku

Krajský soud v Plzni snížil trest jednadvacetiletému muži z Německa, který v dubnu nezaplatil u čerpací stanice a ujížděl po dálnici D5 před policisty. Ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.