náhledy
500 mil po Čechách, tedy něco před 805 kilometrů. Tak dlouhá byla trasa orientační jízdy, kterou majitelé legendárních motorek jeli v Čechách vůbec poprvé. Za jeden den a noc poznávali ze sedel strojů Šumavu, jižní i západní Čechy.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
Proč jezdci z celé Evropy a USA startovali právě v Sušici? Vysvětlení je podle jednoho z hlavních organizátorů Karla Dohnala jednoduché. "Pocházím ze Sušice. Navíc tam máme hezké náměstí a právě ze Sušice je výjezd na Šumavu nejkrásnější," vysvětluje muž, který je mezi harleyáři známý jako Charlie.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
Po více než dvaceti hodinách sesedl v plzeňském cíli ze svého stroje Slovák Dušan Valovič z Prievidze. "Jsem spokojený, silnice byly dobré, nikomu se nic nestalo. Jelo se pěknou krajinou, bylo to fakt super, líbilo se mi to. Některá místa se v noci nedala prohlédnout, ve dne by ale určitě byla zajímavá," říká muž, který na svém harleyi už projel nejen Čechy. Na řadě míst, kudy jel teď o víkendu, se byl podívat v minulosti už sám.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
Jak se vybírá pro takovouto jízdu trasa? "Není to nic jednoduchého, dělali jsme na tom tři čtvrtě roku. Trať jsme třikrát předělávali a stejně jsme ve čtvrtek, kdy jsme ji projížděli, našli další nové uzavírky a ještě jsme někde museli plán korigovat, aby vše skutečně klaplo. Při plánování musíte zohlednit, kudy se pojede ve dne, kudy v noci, musíte myslet na odpočinek jezdců, zohlednit, jestli je silnice rovnější nebo vlnitá, nesmíte zapomenout, že v lesích může v noci přes cestu častěji přebíhat zvěř," vysvětluje Karel Dohnal.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
I když jsou tyto motocykly vybavené navigacemi, jezdcům při takovéhle jízdě příliš nepomohou. V každém kontrolním bodě dostávají jednoduchý itinerář, který je má dovést k dalšímu bodu, kde je ale kontrolor jen po určitou dobu. "Navigace by vás vedla určitě jinudy. Navíc máme tajná kontrolní stanoviště, abychom to lidem vůbec neulehčovali," říká Dohnal.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
Když jednu kontrolu minou, musí se jednoduše vrátit. Právě i takováhle bloudění nebo kilometry najeté navíc jsou zárukou, že nikdo z účastníků není diskvalifikován kvůli tomu, že by nenajel za 24 hodin potřebných 500 mil.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
"Spíše lidé nedojedou třeba kvůli špatnému počasí nebo únavě. Když se přihlásí první mikrospánek, většina je rozumných a radši sami jízdu ukončí," dodává organizátor Karel Dohnal. Rád by, aby se tahle akce konala v Čechách každoročně.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA