Oprava mostu U Jána v Plzni.

Oprava mostu U Jána v Plzni. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Dopravu v Plzni zkomplikovala oprava mostu, parkování stavba podchodu

  • 4
Dopravu v centru Plzně komplikuje řada omezení. Kvůli opravě mostu U Jána se ve špičkách tvoří kolony na průtahu městem. V okolí hlavního nádraží zase jezdí spousta náhradních autobusů, kvůli výluce na trati Plzeň - Klatovy. A problém je tu i s parkováním. Volnou plochu v Nádražní ulici totiž zabrali stavbaři.

Provoz na křižovatce U Jána komplikuje oprava mostu přes řeku Radbuzu u pivovaru, který podstoupí nezbytnou kompletní omlazovací kúru.

"Most potřebuje kompletní rekonstrukci. Když Plzni chyběl dálniční obchvat, jezdila přes něj veškerá doprava ve směru východ - západ. Při opravě jdeme až do základních konstrukčních vrstev," říká šéf plzeňského zastoupení Ředitelství silnic a dálnic Zdeněk Kuťák.

Auta jedoucí od pivovaru kolem fotbalového stadionu se nyní musí vtěsnat jen do jednoho pruhu, namísto obvyklých dvou. Dopravní značení je navádí na užší most původně zamýšlený pro tramvaje, po kterém se ale roky nejezdí.

V opačném směru, tedy od fotbalového stadionu směrem na Budějovice nebo Prahu, žádná omezení nejsou.

Obrňte se trpělivostí, dodržujte pravidlo zipu a při průjezdu staveništěm nezkoumejte, co se na mostě děje. To je podle dopravních odborníků jediná rada, jak průjezd centrem Plzně v těchto dnech co nejvíc urychlit.

V pondělí kolem osmé hodiny ráno, kdy vrcholila ranní dopravní špička, se táhly kolony aut od Doubravky a od Prahy v délce asi 200 metrů - od křižovatky U Jána k navazující křižovatce se Šumavskou ulicí.

Horší ale byla situace na příjezdu od Českých Budějovic. Kolona aut stála nejen v Sirkové ulici, ale táhla se i dál kolem nádraží na Mikulášskou a Slovanskou třídu. V pomalu se sunoucích frontách tu zůstávaly uvězněné i trolejbusy a tramvaje.

"Nemysleli jsme si, že se omezení v křižovatce U Jána projeví i tady. Trolejbusy tu nabíraly zpoždění tři až čtyři minuty," řekl vedoucí střediska řízení provozu Dopravních podniků Jiří Ptáček.

Právě tudy ale některé trolejbusové linky objíždějí uzavřený železniční podjezd v Prokopově ulici. 

Kromě kolon automobilů v okolí hlavního vlakového nádraží, do nichž se vměšují ještě náhradní autobusy ČD kvůli výluce na trati Plzeň - Klatovy, je v oblasti také problém s parkováním. 

Místo parkoviště pro 40 aut v záhybu někdejší Nádražní ulice je dnes oplocené zázemí pro stavbaře, kteří budují nový podchod z haly vlakového nádraží k zastávkám v Šumavské ulici.

Ulice v okolí jsou už kolem osmé hodiny ráno beznadějně našlapané zaparkovanými auty. Přímo před nádražím mohou stát jen vozidla taxislužby a autobusy náhradní dopravy. A co víc, stavaři postavili od parkoviště před nádražím rampu z hlíny až k nástupišti.

"Využíváme výluky na klatovské trati a budujeme podchod pod kolejištěm z nádražní budovy směrem k Šumavské ulici. Hloubí se z povrchu," vysvětlil náměstek plzeňského ředitelství Správy železniční a dopravní cesty Pavel Lískovec. Podchod by měl být hotový do konce letošního roku.

Silničáři opravují most přes řeku u stadionu ve Štruncových sadech.

Silničáři opravují most přes řeku u stadionu ve Štruncových sadech.