Nový návrh zklidnit Americkou třídu souvisí s rekonstrukcí Wilsonova mostu, která provoz na Americké přerušila, ale v květnu má být most hotový.
Ve hře nyní byly tři návrhy, jak by provoz na Americké měl pak vypadat. Jedna varianta počítala s tím, že se pro osobní auta uzavře úsek mezi Škroupovou ulicí a Mrakodrapem a druhá s tím, že pro osobní dopravu bude zavřený opravený most.
Třetí varianta představovala návrat ke stavu před rekonstrukcí a tedy k plné průjezdnosti Americké třídy.
Zastánci zklidnění dopravy ve vedení města znovu narazili na značnou přesilu příznivců automobilového provozu. Náměstek primátora pro dopravu Miloslav Šimák z ČSSD řekl, že se ani jednu variantu zklidnění nepodařilo prosadit. "I když jsem se bil jako lev," uvedl Šimák.
Společně s Šimákem byl pro omezení provozu už pouze primátor Martin Baxa z ODS. "Chtěl jsem, aby auta už nadále nejezdila přes Wilsonův most," sdělil Baxa.
Náměstkyně primátora Eva Herinková z ČSSD zklidnění Americké odmítla a zdůvodnila to tím, že ulice byla vždycky průjezdná. Tvrdila, že lepší by bylo omezit průjezd aut sadovým okruhem Plzně.
Svérázně zdůvodnil své odmítnutí zklidnit Americkou třídu náměstek primátora Martin Zrzavecký z ČSSD. "Mám auto," prohlásil a poukazoval také na to, že když je uzavřený most, je ve spodní části třídy méně lidí.
To je ale důsledek především toho, že přes most nemohou ani pěší a všechny trolejbusové linky, které mají na Americké zastávky, byly odvedeny na objízdnou trasu.
Jestliže návrh omezit provoz na Americké znovu padne, ze slibu koalice ODS a ČSSD, že zklidní dopravu v centru města, nezbude v podstatě nic.
Náměstek Šimák se domnívá, že ani po debaklu návrhu v radě města ještě není vše ztraceno. "Doufám, že 13. března se v zastupitelstvu 24 hlasů najde," konstatoval Šimák.
Plánem zklidnit Americkou třídu vedení Plzně v devadesátých letech zdůvodnilo dvoumiliardovou investici do vybudování kapacitní silnice v ulici U Trati a mostu Milénia. To je trasa, kam měla být auta z Americké odvedena.