Dopravní podniky chtějí díky kampani zastavit úbytek cestujících ve vozech MHD.

Dopravní podniky chtějí díky kampani zastavit úbytek cestujících ve vozech MHD. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Jezděte s námi a pivo si dejte kdykoli. Dopraváci lákají nové cestující

  • 18
Plzeňské městské dopravní podniky spustily kampaň, která má nalákal lidi z automobilů do vozů veřejné dopravy. Reklamní spoty poběží v rádiích, v televizi i na velkoplošných obrazovkách v ulicích. Tramvaje, trolejbusy a autobusy v krajském metropoli totiž využívá stále méně cestujících.

Kampaň nazvaná Máte Hromadu Důvodů představuje různé důvody, proč jezdit veřejnou dopravou a objeví se v různých podobách. Jednou z nich je reklamní grafika na třetině vozů Dopravních podniků v různých velikostech.

Grafiku uvidí také návštěvníci restaurací a kaváren, které nesou značku „U nás Plzeň chutná“, právě ta je totiž jedním z partnerů kampaně. Grafika bude také na webových stránkách a sociálních sítích Dopravních podniků. Na jednu z propagačních kreseb se můžete podívat ve formátu pdf zde.

Počet cestujících

Za posledních deset let přepravily PMDP nejvíce cestujících v roce 2007, kdy počet pasažérů dosáhl 108 milionů. Od té doby číslo klesá a v roce 2012 spadlo pod sto milionů, později tuto hranici opět mírně překročilo. Dopraváci chtějí, aby kampaň zastavila odliv cestujících, a aby se podařilo udržet jejich počet na zhruba 101 milionu ročně.

„Máme připravené i audiospoty, které poběží na dvou partnerských rádiích. Videa se budou promítat na velkoplošných obrazovkách na budovách Na Rychtářce a v sadech Pětatřicátníků a také na obrazovkách v našich autobusech. Spoty bude vysílat také regionální televize. Další větví kampaně budou soutěže, k nimž budou informace na webových stránkách PMDP v sekci Zábava,“ sdělila mluvčí Dopravních podniků Kateřina Fránová.

Podotkla, že součástí kampaně je i kalkulátor na webu Dopravních podniků, kde si zájemci mohou porovnat, na kolik peněz je vyjde cestování autem a veřejnou dopravou.

Jedním z pilířů kampaně je sdělení, že při nákupu ročního předplatného platí uživatel pouze jedenáct korun denně. Mezi dalši lákadla patří fakt, že si uživatelé veřejné dopravy mohou kdykoli dopřát alkoholický nápoj a nebo že se vyhnou dopravní zácpě.

„Máme za to, že v posledních letech došlo k výraznému zlepšení námi poskytovaných služeb,“ říká generální ředitel Dopravních podniků Michal Kraus. I přesto ale v Plzni pokračuje trend, kdy klesá počet cestujících přepravených vozy veřejné dopravy.

Kampaň Máte Hromadu Důvodů je proto zaměřená zejména na uživatele individuální automobilové dopravy, které má přilákat do vozů veřejné dopravy.

„Cílem kampaně je zastavit pokles počtu přepravených osob MHD v Plzni,“ řekla Fránová. Doplnila, že kampaň za zhruba 400 tisíc korun potrvá do února příštího roku.

,