Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dopraváci spolknou Parking Plzeň. Radnice tvrdí, že to bude efektivní

  18:10aktualizováno  18:10
Spojení dvou známých městských firem do jedné plánuje vedení Plzně. Velké dopravní podniky by přitom měly v podstatě spolknout malý Parking Plzeň.

Plzeň rozšíří oblast placeného parkování. Změna čeká řidiče už v druhé polovině roku, ale zatím není jasné, kolik se bude za stání platit. Očekávat se dá sazba do 20 korun za hodinu. | foto: Jiří Bervida, MAFRA

Vedení radnice chystanou fúzi zdůvodňuje snahou o vyšší efektivitu řízení záležitostí v oblasti dopravy a snazším zaváděním nových technologií - například při rozšiřování funkcí Plzeňské karty.

O spojení Plzeňských městských dopravních podniků s Parkingem Plzeň se na radnici mluvilo delší čas. Vznikla i studie hodnotící ekonomické přínosy. Vyčíslené úspory však byly menší, než si zastánci sloučení představovali.

„Ta vize není nová a v hlavách politiků je několik let. Ekonomické důvody přitom nebyly hlavní,“ vysvětloval zastupitelům primátor Martin Zrzavecký z ČSSD.

Náměstek pro dopravu Petr Náhlík z KDU-ČSL argumentoval tím, že vedení města se snaží koncentrovat záležitosti spojené s dopravou pod dopravní podniky a Správu veřejného statku města Plzně. Upozornil, že mimo jiné jde o propojení Plzeňské karty s parkovacími systémy.

„Plánují se parkovací terminály a nové přepravní uzly. Jako nejracionálnější vychází, aby jejich správa spadala pod dopravní podniky,“ uvedl.

Primátor dává spojení městských firem do souvislosti především s prosazováním takzvaných chytrých technologií.

„Obecně jde o to, že bychom měli jednu firmu, která bude organizovat jak veřejnou dopravu, tak dopravu v klidu. Pokud bude jedna firma, jejíž preferencí je veřejná doprava, bude dbát na to, aby se pokud možno víc reguloval způsob parkování, a například i víc rozvíjely placené zóny, a aby byly efektivněji řízené,“ sdělil Zrzavecký.

Nikdo nepřijde o práci, říká primátor

Právě při zvyšování efektivity se podle primátora dají využívat chytré technologie. Jako příklad uvedl mobilní aplikace v telefonech, které by řidiče přímo naváděly na volná místa k parkování. „A rovnou by to stáhlo peníze z platebního systému, který řidič používá. Podobných systémů, které je možné aplikovat, je víc,“ uvedl.

Primátor tvrdí, že plánovaným sloučením dopravních podniků s Parkingem Plzeň nikdo nepřijde o práci. „Nikoho nevyhazujeme a ta fúze bude plynulá.“

Parking Plzeň město založilo v roce 2009 a podle dosavadních představ radnice by se součástí dopravních podniků měl stát na začátku roku 2017. Pro veřejnost společnost zajišťuje provozuschopnost parkovacích automatů i dlouhodobé parkovací doklady. Podle primátora provoz firmy stojí ročně zhruba 17 milionů korun a přibližně 35 milionů za rok společnost vybere za parkování.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Neobvyklý zásah policistů v civilu na řidiče z Karlovarska
GIBS hledá svědky plzeňského konfliktu řidiče s policisty v civilu

Generální inspekce bezpečnostních sborů hledá svědky zářijového konfliktu, při němž v Plzni dva policisté v civilu hrubě zakročili proti řidiči J. V. z...  celý článek

Do volební místnosti přijela také starostka Hošťky Hana Sojková (v popředí),...
Místo obrázků dali znak, přidali židle, a z verandy byla volební místnost

Netypickou volební místnost měla obec Žebráky na Tachovsku. Volilo se na verandě jednoho z rodinných domů. Stačilo, aby jeho majitelka udělala místo pro...  celý článek

ODS se v Plzeňském kraji umístila na druhém místě. Martin Baxa nyní zvažuje,...
Voliči ODS posílají do Sněmovny děkanku Mauritzovou a kantora Baxu

Občanským demokratům v Plzeňském kraji vyšla sázka na nestraníka v čele kandidátky. Vedla ji děkanka fakulty zdravotnických studií a bývalá rektorka Ilona...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
Konstruktér - Plzeň

Grafton Recruitment Praha
Plzeňský kraj
nabízený plat: 25 000 - 40 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.